webForumDet fria alternativet

Q3 fryser vid uppstart i Win98!

Datorspel

3 svar · 177 visningar · startad av Reefer

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Frågan#1

Hej!

Har precis installerat senaste VIA drivisarna i Win98, men då fick jag plötsligt problem med Q3 -när den ska starta upp så "fryser" den med en svart skärm och en blinkande vit markör i övre vänstra hörnet av skärmen (alltså, precis när han ska gå över till meny-skärmen) :(

Någon som upplevt samma sak, och vet vad man ska göra åt det? :)

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Ja, Mitt fel berodde på fel version av DirecX ta och testa att ta hem den senaste version 8 samt att se till att dina drivisar stödjer version 8.

När jag hade det felet var det directX7 som strulade samt mina drivisar för grafikkortet som då inte hade stöd för 7:an

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Tack för ditt svar! :)

Jo det verkar troligt att det kan vara det -har Direct X 8 redan installerad men Detonator 3 version 6.31 stöder inte dom har jag fått reda på ...däremot kan jag ladda ner beta drivisar version 7.17 som gör det men vete f-n om jag har lust med det ;)

Det roliga är att om jag startar Q3 från Win2k partitionen så funkar det utmärkt (med samma VIA drivisar och DirectX 8 för Win2k installerad där) ännu en liten egenhet hos Win98 i guess! :l

[Redigerat av Reefer den 20 jan 2001]

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

hehe när man pratar om trollen gjorde nyaste uppdateringen på en av mina burkar till 1.27g och då förs allt till is...

Gjorde en uppdatering av directX samt nya drivisar och allt funka fint! :e

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

353 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
227 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
227 ms — ändringar (db)