webForumDet fria alternativet

Någon som spelat Q3 Team Arena?

Datorspel

8 svar · 180 visningar · startad av JAreMANNEN

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg
Frågan#1

Är det någon hhär som spelat Q3 Team Arena?
Och vad är skillnaden från 1:a versionen... :q

------------------

Vad gör Göran då, vad gör Göran då?

E-post

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Jag har ine heller spelat det men jag skulle gärna vilja testa, men det är lite väl drygt att ladda ner 125 MB med ett vanligt modem :(

Jag tror att det är en expansion av av vanliga Quake 3, men jag vet inte säkert.

Men om det är någon som har spelat det så får ni gärna siga hur det var och vad ni tyckte om det :)

------------------
/David

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Jag har kört litegrann... demot alltså. Det innehåller ett par olika team-moddar och ett bra uppfräschat menysystem, samt bättre botar... gillar man vanlig ctf, så gissar jag på att man gillar team arena oxå.

------------------
Vem släckte lyset?

Medlem sedan jan. 2000144 inlägg

Jag har spelat en hel del.
Har lovat mig själv att bara spela på helgerna, det är lätt att man blir fast i flera timmar. Jobbet hamnar i andra hand.

Med en snabb dator och bra grafikkort är det helt underbart. Man blir inte lika yr i huvudet som man blev i Quake2. Kanske berodde det på min gamla dator.

Det finns alltid en tillgänglig server med ping under 150 där man kan spela ihop med andra.

Det är inte alltid så mycket taktikspel utan mest rakt på och skjut mycket.

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg

mattias: syftar du verkligen på Team Arena du? tveksamt va?

för team arena handlar mycket om teamplay och är inte alls gå på och skjut :)

har lirat de en del å jag tycker oxå att de kan va riktigt skoj... finns dock bara 1 bana i demot vilket e lite trist, men de finns diverse olika "Capture"-mods att spela, vilket e döskoj :e

tycker faktist de e värt å ladda ner om man sitter med ett 56 modem eller v90 å uppåt :)

MVH

------------------
nakoz :)

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Jag testade... på någon server... kom in och det stog 1175 poäng till rött och 51 till blått... humm jag joina självklart blått och där står 5 gubbar i vår bas och skjuter på min flagga?!?!?! humm fatta nada...

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

Medlem sedan jan. 2000144 inlägg

Jo det är team arena, demo versionen.

Det är precis som McD skriver. Inte alla förstår hur spelet fungerar och att man har fördel av att spela ihop i sitt lag. Men det är en demo och många är nybörjare.

En och annan gång har vi kommunicerat inom laget och kunnat spela mera som ett lag.

Det är roligt med dom olika spelvarianterna och att man måste spela på så olika sätt.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

OKI!

Nu har man fått lite inblick i hur det fungerar... :)

Får bli att dra hem det då!

(Tur att man inte sitter med 56k längre.. :e)

------------------

Vad gör Göran då, vad gör Göran då?

E-post

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Ett tips från mig är ändå CCTF.. rockar!
och mindre att tanka ner...

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

298 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
168 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)