...förstår mig inte på detta problem, jag har testat allt. Jag har skrivit in typ en IP och en Nätmask på mina TCP/IP inställningar....men det resulterade i att internet och alla andra internet-relaterade program slutade fungera.
Alla har sagt till mig att göra detta, men det funkar inte :(
Har någon lösningen på detta problem?
------------------
//Walleman_of_aWd
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Är det ett nytt problem eller har quake3 alltid gjort såhär?
Att ändra nätverkinställningar kan vara en av orsaken att det inte funkar ( om du ändrade före dvs.. ) Är du bakom en brandvägg? Har du installerat några speciella program? ( nätverks program och liknande? )
Testa att öppna ett dos fönster och skriv:
ping authorize.quake3arena.com
Får du något svar?
Om inte så kan felet bero på en del saker, det kan vara fel på din isp, ring och klaga eller skaffa nån annan ;) Fel på området du bor i.
Om du installerat ett nytt nätverks kort ( eller ett andra.. ) så kan det bero på det också..
Så det kan bero på en hel del :) ( har nog t o m glömt en del saker ) Försök att svara på så många frågor som möjligt så ska jag se vad som kan vara fel utifrån det..
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
weedMedlem sedan nov. 20004 inlägg Drygt som fan, har precis samma problem.....För några veckor sedan så funkade quake som det skulle och jag kom in på alla servrar...Sen fick jag en kompis configs, och efter det så slutade det att funka ( client_unknown_to_auth). Och min dator och min mammas dator sitter i nätverk. Och jag får inte fram client_unknown_to_auth på hennes dator..Och jag har installerat om quake på min dator, lagt alla configs i en mapp som inte ens är i närheten av q3 mappen, men ändå så får jag felet.....client_unknown_to_auth .....:(
Jag vet inte alls vad det kan bero på, jag läste svaret nedan, men det kan inte bero på det. Vet nån eller tror nåt så svara
\\[ZECT]wEEd
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Ni får alltså felet även efter ominstallation med orginal config.cfg filerna?
------------------
McD- Burgers for the people!
www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Låter konstigt att det hände efter att du tagit bort filen... Testa den här filen: http://user.tninet.se/~xkk718a/quake/q3config.cfg
Om det fortfarande är fel så är det väldigt konstigt, testa att installera senaste versionen 1.17 ( dvs: inte version 1.25 ;) ) Om du nu har testat "allt" jag skrivit så går det nog inte att fixa problemet :( ( säker på allt jag skrivit ? )
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.
weedMedlem sedan nov. 20004 inlägg Hmm,ok tack för tipset, testar..
weedMedlem sedan nov. 20004 inlägg ähh ***spel, testade den där configen...funkade inte :( och jag kör alltid med 1.17, men installerade om den ändå, funkade inte :(
då finns det väl inget annat sätt, men tack för hjälpen iallafall.
nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg MMMMMMMMMÄÄÄÄNE!
gah... hur gjorde du? :(
------------------
nakoz
http://flykt.cjb.net/ :)