OK, får väll kolla på den... :) men jag förslår lite ändringar enligt ditt förra inlägg...
------------------
McD- Burgers for the people!
www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P
7 svar · 321 visningar · startad av Vide
Här kommer den senaste versionen, igen... en del förbättringar så klart... Och en secret som ni aldrig kommer att hitta §e
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
OK, får väll kolla på den... :) men jag förslår lite ändringar enligt ditt förra inlägg...
------------------
Ahhh, nu börjar den likna något... efter lite samtalande på McD så har jag byggt ut banan med en gång under stora rummet där det finns lite hälsa och tre teleportrar, detta för att man skall kunna slänga sig dit när man känner sig risig och kunna förvilla bort anfallaren genom att kunna välja mellan olika teleportrar...
Har också lagt till en del design på de annars så kala väggarna...
Jag har lagt upp en sida för denna bana nu... det är den gamla länken i relaterade länkar som nu leder dit...
Här är den annars: http://www.webeye.nu/default.asp?que=q3/maps/q3vide1.asp
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
Börjar bli ruskigt bra nu Vide :)
Har löst lite av problemet med arenafilerna också.
Mitt råd är att du skapar en fil som heter q3vide1.arena och lägger till texten
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#996600">{
map "q3vide1"
bots "klesk doom xaero"
longname "Run like hell"
fraglimit 35
type "ffa team"
}
Att det står team (fungerade bäst för mig) gör troligen att den kommer fram i alla menyer utom ctf.
Filen ska ligga i mappen scripts.
Då slipper man problemet med att arena.txt-filer skriver över varandra om man har egna banor menyn.
Döp gärna alla dina mappar med gemener rakt av i pk3-filen samt även bilder.(fanns lite inledande versaler på en del)
Dimman blev ju helt perfekt nu när gången är ombyggd och hålet i mitten passar också bra att dyka ner i :)
Möjligen förväntar man sig en liten överaskning bakom teleporten som står mitt emot megan. Jag springer iaf ofta dit och kikar :e
[Redigerat av FlashX den 20 okt 2000]
Börjar bli ruskigt bra nu Vide
Tackar :D
Mitt råd är att du skapar en fil som heter q3vide1.arena...
Va bra, du luskar ju reda på massor med bra info... ;)
Skall lägga till team också i arena-filen...
Möjligen förväntar man sig en liten överaskning bakom teleporten som står mitt emot megan. Jag springer iaf ofta dit och kikar
Hihi, ja där skall väl något läggas... vet inte riktigt vad bara... :)
Sedan funderar jag på om man inte skall ha lite mer hälsa nere i "hålet"...
Nu i slutskedet håller jag på att lägga till detaljer, för att få upp kännslan lite... Båda ändarna i stora rummet har nu ett kurvat tak vilket blev perfa faktiskt... :)
Ingen ny fil idag, jag satsade på att sköta mitt hem för en dag... :e
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
Vide! Tänk på att inte göra för mcyket trams på väggarna det är lätt att fps:en sjunker för mycket så att den blir trögspelad istället. Hällre rena väggar och bra fps en att spela på en bana som är snygg men omöjlig att få okie fps på. I quake 3 har jag märkt att det laggar friskt om fps:en sjunker under 70.
Sitter på en ganska fet dator så känner jag det på den så kan jag bara tänka på vad en som har en sämmre dator känner...
------------------
Jodå, jag har inte tänkt att göra någon Id-liknande, deras banor år ju fullsmäckade med detaljer... Men man kan faktiskt bygga på så vis att man har bra fps fast man har mycket detaljer... Fast det är lite jobbig... så det gör man bara när man är färdig med hela banan...
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...