webForumDet fria alternativet

Arenafiler

Datorspel

0 svar · 348 visningar · startad av McD

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg
Frågan#1

aha... Q3 tycks inte kunna hantera mer än 32 arenas åt gången...

Någon som vet hur man löser detta... själv har jag en temporär lösning två baseq3 kataloger. En med namnet baseq3 och en med q3costom.. I baseq3 har jag bara orginal prylar men i q3 costom har jag egnabanor... För att starta en egen bana så måste jag välja mod q3costom och sedan starta som vanligt.

Så här gör man en arena fil dvs den fil som q3 behöver ha för att man skall kunan välja banan direkt ur spelet utan att skiva i consolen.

Gör så här:
Eftersom pk3-filerna laddas in i bokstavsordning, så är det filerna i den sist inladdade som gäller (skriver ju över de tidigare inladdade filerna) Vi öppnar denna och kollar efter filen scripts/arenas.txt.
Finns det ingen i den pk3-filen så välj föregående pk3-fil tills du hittar en arenas.txt

Har denna filen mer än 32st map-laddningar så kan man inte lägga in koden sist i dokumentet. Det verkar som alla därefter ignoreras.

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#996600">
{map "q3vide1"
bots "visor razor keel stripe anarki doom"
longname "vides bana"
fraglimit 20type
"single ffa"}

Citat texterna i detta inlägg samt koden har FlashX skrivit

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

[Redigerat av McD den 11 okt 2000]

360 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
230 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
230 ms — ändringar (db)