webForumDet fria alternativet

Alpha-beta-test

Datorspel

19 svar · 445 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Okej grabbs...

Nu har jag inte gjort färdigt banan till Q3, men jag tänkte att om ni testar den så kanske ni får lite idéer upppoppandes i era huvuden. :)

Den är ju inte alls färdig på något sett, så förvänta er inget... Men det blir lättare för er att ha åsikter när man ser någonting med ögonen...

Det finns också några grafikbuggar som jag inte har fixat till än, och det skall till mer ljus...

Jag har skapat en botfil om ni nu skulle vilja fragga lite mot sånna... :)

[R]Glömde såklart att länka till filen :e
vide.zip

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

[Redigerat av Vide den 04 okt 2000]

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Kollar när jag kommer hem...

Fick du me wf symbolen? jaja får väll se när jag testkör...

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

[Redigerat av McD den 04 okt 2000]

Nope, har inte laggt in någon wFlogga... än... :)

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Medlem sedan mars 2000398 inlägg

Det var väldigt lite saker.. Du borde lägga ut mer vapen och "mycket" mer ammunation och om banan ska bli större kanske ett eller flera "special item(s)"

Tex: Vid shotgun borde du ha lite mer saker...

Rummet med RL borde kanske förstoras något i höjd i bredd...

Det var allt jag kunde komma på :)

------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.

Medlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Laddar hem och ska testa direkt.
wF-logga? :) Låter som en trevlig sak. Behövs någon så finns det några här

argh inte hunnit ladda ner men gör det ikväll om jag hinner...

------------------

Har testat runt lite och vill bara säga att jag håller med Alvar s i det mesta. Definitivt mer ammo i nästa version :)
Kan man också tänka sig att sänka ner studsmattorna i mitten av utomhusrummet. Skulle helst vilja springa rakt på dessa, utan att hoppa.
I det rummet kunde man kanske också ha en liten undergång där det i så fall kunde finnas en del ammo till rocket launchern.
Jag tänker på en liten gång mellan två öppningar i golvet, likt en av banorna som finns i CCTF (minns inte namnet på banan just nu men där finns 6 ammolådor till raketgeväret)

Banan påminner inte direkt om någon jag spelat tidigare så det kan nog bli en kul variant när den är klar.

Forstsätt det goda arbetet Vide :)

Tack! :)

Studsmattorna kan jag sänka, märkte själv när jag rockade mot bottarna att det blev lite jobbigt att hoppa upp på dom stup i ett...

Jag tänker på en liten gång mellan två öppningar i golvet, likt en av banorna som finns i CCTF (minns inte namnet på banan just nu men där finns 6 ammolådor till raketgeväret)

Mycket bra idé... Den skall jag ta fasta på... :)

Nu har jag iaf lagt ut nästa version, mer ammo, fler vapen, mer arkitektur, några spec items bättre grafik... den rockar än så länge bara fett inne i rummet med rocket launcher, vet inte riktigt vad man skall göra för att flytta över lite av allt action till det stora rummet... ni kanske har några förslag...

Den nya versionen finns här:
http://www.webeye.nu/files/q3vide1.pk3

Som ni märker så är det en pk3-fil som ni lägger i baseq3. Botfilen ligger med där också.

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Jag saknar en Quad!

Bottarna sög på banan :( Lira mot dem och piska dem med typ 45 - 0 mot två nightmarebottar.

Hade inte någon golv textur gjorde att det var svårt att se sitt egna sikte som är vitt mot en svart vitt golv.

Nja det saknas något kan inte rycka på det men det är lite för mcyket camparbana över det hela... ev kan en quad göra skillnaden när man kan knäppa camparen med en rail.

Skulle vara en teleporter från railen som gör att man teleporteras till muren i stora rummet den man måste hoppa upp till...

Diggar att man kan hoppa från den muren till studsmattan i mitten ta gul armor hoppa en gång till på studsmattan styra mot den andra studsmattan nere och komma upp på muren igen fast på andra sidan...

Som sagt var mer action i sotra rummet...Quad tror jag är lösningen saknar förövrigt en lightninggun... och poppen granadelouncher.

Kanske göra en mellan våning i stora rummet för att minska möjligheten för camparna att sitta med rail och knäppa allt som kommer från lilla rummet... det gör ju att man kan smyga lite... nu står man uppe på muren med sniper och ser ALLT!.

Annars måste jag säga att jag är impregnerad :e

GG...

Ska ladda ner nya verren oxå och testa.

------------------

Jag saknar en Quad!

Den finns med i ny versionen... dock lite felplacerad... den skall, som du säger, placeras i stora rummet...

Hade inte någon golv textur

:q Den skall finnas... skumt...

Skulle vara en teleporter från railen som gör att man teleporteras till muren i stora rummet den man måste hoppa upp till...

Bra idé... skall fixas... :)

lightninggun

Urk... :e Jag får väl lägga den på något omöjligt ställe... I nya versionen finns det ett tak ovanför railgun i lilla rummet... där kan jag lägga den... ;) Då måste man först rocketjumpa upp mot väggen och sedan rocketjumpa mot väggen och upp på taket... :)

Nu blev jag ju sugen på att gå hem och fortsätta juh... :e

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Försök att göra ändringar så det blir svårare att campa... lite för lätt nu så som banan är uppbyggd kanske lite dimma?!?!? i gången mellan stora och lilla rummet så att man inte ser om det kommer någon därifrån...Man ser ju klart från dimman mot ej dimmiga rum, så det kan rocka.

Lava - jag skulle vilja ha en lava sträng bakom muren i stora rummet... detta gör om man står där uppe och blir railad då åker man ner i lavan bakom ryggen.. effektivt sätt att få stopp för supercampare...

Hänger du me... asså muren flyttas fram ca 1 meter så att man kan rammla ner från den i ett lava bad som man inte kommer upp ifrån.....

Ahh fick en till idé :)

Stora rummet lägg ut pelare som har ett tak... med ett hål i taket... där man kommer om man tar gul armor via studds grejan. Där uppe kan även quad ligga med lightninggun och ammo till den... det gör det oxå svårare att campa genom att man inte SER genom taket.

och ev detta...

Golvet i stora rummet borde också vara i olika nivåer som typ kullar...det gör att det blir svårare att följa med en spelare med siktet samt att det går bra och strafe hoppa på dessa kullar...

* No more Campers - Tältpinnar bort! *

------------------

[Redigerat av McD den 06 okt 2000]

Hur gör man för att få med banan i menyn?
Trodde det skulle fungera om jag redigerade arenas.txt med raderna

{
map			"q3vide1"
bots		"visor razor keel stripe anarki doom"
longname	"vides bana"
fraglimit	20
type		"single ffa"
}

men den dyker inte upp bland de andra banorna.
Har för mig att pk3-filerna laddas i bokstavsordning men redigerade för säkerhets skull alla arenas-filer jag hittade, dock utan resultat.

Någon som vet hur man gör :)

Har du för många pk3 filer visas inte alla i spelet...

Lägg den arenafilen du hade där döp den som vide.arena och lägg den i en katalog som du gör som heter arena.

------------------

Version 2 var betydligt bättre... :)

kolla snapsen...
http://home.swipnet.se/~w-61824/diverse/videbana.zip

Har inga andra än orginalpakfilerna...

------------------

Tack McD :)
Ska testa detta.

2:an rockar bra vide :D
Stor skillnad nu när det kom dit lite mer detaljer, fast precis som McD, så har jag heller ingen texture på golvet.
Kan det vara så att du använder en texture från 125 som inte finns i 117?

McD, jag får inte fram banan i menyn. Tror inte heller att jag har för många pk3-filer (7st). Testade att plocka bort en pk3:a och ersatte den med Vides, men funkade inte iaf.
Måste det inte också finnas med en tga-bild ifall man vill få med den i menyn?

Nåja, spelar ju inte så stor roll egentligen så länge det går att ladda in banan :)

Nu väntar vi på 3:an :e

Trean är på väg :e

Skall se om jag inte kan skicka med texturen i pk3-filen... Det där såg ju inte bra ut... Och jag har 1.17 installerat nu, så det kan inte vara det...

hmm.. det vara svårare än jag trodde att bygga kullar... :) Får jobba på det lite...

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Jo FlashX det är något med den där jpg bilden... när jag skiver /map vide så blir det ett q3 tecken som har gula kanter så brukar bilden se ut på banor som inte går att ladda in... måste vara något med det...

7st pak är definitivt inte för mycket jag hade 900 banor inlaggda då klaga q3 lite :e

------------------

[Redigerat av McD den 08 okt 2000]

Jag har testat att lägga till den .tga-bild som skall ligga där... den kommer då upp som laddningsbild när man laddar alla sakerna till banan... men jag får inte heller in banan i menyn...

Jag testade att lägga till en .jpg-bild i samma mapp, men utan resultat... är det någon annan mapp dens skall ligga i?

Iaf, version 3 kommer i morgon bitti, en del förändringar som gör den lite snyggare och roligare att spela... Strax... :)

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Kolla på någon annan bana som kommer upp... dvs hämta hem någon hemma gjord bana så ser du hur dom har gjort... sedan är det bara att ändra i arena filen och kolla format och så på bilderna...

------------------

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)