webForumDet fria alternativet

Q1 vs Q2 vs Q3

Datorspel

6 svar · 390 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

den här tråden bara låg här och suktade på att bli startad, så jag tog initiativet...

Jag skulle vilja veta varför vissa fortfarande kör Q1 el. QW när det finns Q3... jag har fått en hela radda argument som delvis men inte helt och hållet misslyckats att övertyga mig... vad? vad? vad?

Tilläggas, som ni säkert vet eftersom jag startar tråden, börs nog att jag spelar Q3...

------------------
Vides motto: Ju fler saker man tycker är roligt, desto roligare har man
www.webeye.nu

Medlem sedan jan. 20001 372 inlägg

Jag skulle vilja veta varför vissa fortfarande kör Q1 el. QW när det finns Q3...

kände mig träffad

jag tror att det i första hand har att göra med att jag spelat Q1 så länge, när det fann ett PC Museum (museum med gamla datorer) så gick man dit och spelade Q1 mot varandra. Sen har det väll okså att göra med att jag bara fått igång Q3 hemma på en av datorerna och jag skulle vilja få igång det på alla 4 så man kan spela via nätverket. Sen spelar jag på Quake World ibland med kompisar.

------------------
// David

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Det har att göra med känsla, vana och tid att lära sig någe nytt...

Varför böjra med Q3 om man krossar rumpa i Q2 eller Q1 ?

Det är ju inte kul att förlora samt att det tar så lång tid att bli bra i ett nytt spel.

Så känner jag i alla fall har alltid lirat Q2 och kommer även i fortsättningen göra det.

//McD

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Jag har också alltid spelat Q2.. men efter att ha spelat några dagar så blev jag "frälst"...

Jag tycker att kännslan i Q3 är överlägsen Q1 och Q2... men det är nog vana som allt annat...

------------------
Förnekar bäst som förnekar längst - helst 2-3 meter
www.webeye.nu

Medlem sedan juni 2000144 inlägg

Själv är man en inbiten QW fantast, enligt mej helt överlägset Q2 och Q3.

Har själv spelat Q1 sedan det kom och har väl kanske därför svårt att vänja mej vid ett annat spel. Testade självklart både Q2 och Q3 när det kom men tyckte dom var alldeles för sega.

Höll på att fastna i Q3 ett tag då kan satt utan internetuppkoppling i 1 år och satt och nötte Q3 mot bottar varje dag, fast när man sedan fick fast lina och testade QW igen åkte Q3 i papperskorgen. Så enormt slött jämfört med QW!!!

Så för mej finns bara QW, tyvärr blir det dock bara mindre och mindre spelare där men visst finns det liv, en världsomfattande Clanturnering går just nu av stapeln...Smackdown http://www.challenge-eu.com/smackdown / http://www.challenge-world.com/smackdown

Annars äger iofs Homeworld och Homeworld:Cataclysm strategi delen!

Men men, smaken är ju som baken... =)

Jag har faktiskt inte märkt skillnad på snabbheten mellan QW och Q3... men kan ju ha att göra med att jag kör med FOV 120...

Och snabbheten tycker jag inte gör hela spelet... man måste räkna med alla omständigheter också... grafik, vapen, känsla, saker på banan... Och jag tycker att Q3 klår allt i ett helhetsperspektiv...

Att bli fraggad av en rocket i QW gör mig bara frustrerad, plötsligt ligger man bara där och fattar inte vad som hände... i Q3 så känns det verkligen att man fraggades, man flyger iväg några meter, blodet sprejas upp på väggarna och själva känslan finns inte i QW eller Q2...

Men, som jag aldrig säger: En smaksak är en smal sak... :e

------------------
Kom hem till mig...

[Redigerat av Vide den 19 sep 2000]

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Quake 3 är inte lika bra helt enkelt ;)

Sen det här med att lära sig någe nytt, jag har själv himla svårt för det när man suttit och lirat q2 flera timmar om dagen i två år.

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Bara viljan finns så finns också hoppet!

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
154 ms — ändringar (db)