den här tråden bara låg här och suktade på att bli startad, så jag tog initiativet...
Jag skulle vilja veta varför vissa fortfarande kör Q1 el. QW när det finns Q3... jag har fått en hela radda argument som delvis men inte helt och hållet misslyckats att övertyga mig... vad? vad? vad?
Tilläggas, som ni säkert vet eftersom jag startar tråden, börs nog att jag spelar Q3...
------------------
Vides motto: Ju fler saker man tycker är roligt, desto roligare har man www.webeye.nu
Jag skulle vilja veta varför vissa fortfarande kör Q1 el. QW när det finns Q3...
kände mig träffad
jag tror att det i första hand har att göra med att jag spelat Q1 så länge, när det fann ett PC Museum (museum med gamla datorer) så gick man dit och spelade Q1 mot varandra. Sen har det väll okså att göra med att jag bara fått igång Q3 hemma på en av datorerna och jag skulle vilja få igång det på alla 4 så man kan spela via nätverket. Sen spelar jag på Quake World ibland med kompisar.
Själv är man en inbiten QW fantast, enligt mej helt överlägset Q2 och Q3.
Har själv spelat Q1 sedan det kom och har väl kanske därför svårt att vänja mej vid ett annat spel. Testade självklart både Q2 och Q3 när det kom men tyckte dom var alldeles för sega.
Höll på att fastna i Q3 ett tag då kan satt utan internetuppkoppling i 1 år och satt och nötte Q3 mot bottar varje dag, fast när man sedan fick fast lina och testade QW igen åkte Q3 i papperskorgen. Så enormt slött jämfört med QW!!!
Jag har faktiskt inte märkt skillnad på snabbheten mellan QW och Q3... men kan ju ha att göra med att jag kör med FOV 120...
Och snabbheten tycker jag inte gör hela spelet... man måste räkna med alla omständigheter också... grafik, vapen, känsla, saker på banan... Och jag tycker att Q3 klår allt i ett helhetsperspektiv...
Att bli fraggad av en rocket i QW gör mig bara frustrerad, plötsligt ligger man bara där och fattar inte vad som hände... i Q3 så känns det verkligen att man fraggades, man flyger iväg några meter, blodet sprejas upp på väggarna och själva känslan finns inte i QW eller Q2...
Men, som jag aldrig säger: En smaksak är en smal sak... :e