..att använda sig av emulatorer till div. konsoler, det är jhu iaf förbjudet att länka till matrial som kan användas... §e *ville bara retas lite*
§3
Du accepterar även att inte publicera material som är skyddat av internationella upphovsrättslagar och som är skapat av någon annan person än dig själv eller som publicerats på detta forum.
Åtgärd: Ovan nämnda kommer att redigeras helt eller delvis.
------------------
MVH
/C "The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein
Den frågan disskuteras ju en massa just nu(kanske inte just emulatorer, men andra saker). Men egentligen så borde ju nästan emulatorerna med vara olagliga.
På sätt och vis så uppmanar de ju lite till brott. Inte aktivt direkt, men utan dem så hade man ju inte kunnat begå brottet.
Och jag tror knappast att de är utvecklade för att folk skall kunna sitta och programmera nya spel för nån konsoll fast de egentligen skall spelas på dator.
Nja...
Det finns ju ett antal emulatorer för pece, mack, linus etc, skulle dessa också vara olagliga?
Förlorade inte Sony en rättegång mot Bleem om PSX. Där har ni svaret...
Och jag tror knappast att de är utvecklade för att folk skall kunna sitta och programmera nya spel för nån konsoll fast de egentligen skall spelas på dator.
Heh, det är sant, men man kan ju inte bevisa att den som har skrivit en emulator för t.ex. SNES gjorde det för att kunna spela olagliga spel och inte låta folk programmera egna spel för SNES:en.
Heh, det är sant, men man kan ju inte bevisa att den som har skrivit en emulator för t.ex. SNES gjorde det för att kunna spela olagliga spel och inte låta folk programmera egna spel för SNES:en.
Nej, kanske inte. Men du måste hålla med om att gränsen är hårfin?
Är det inte så att det är lagligt att använda själva emulatorn, men man måste äga spelet i dess ursprungliga form för att få ladda hem och använda det?
------------------
Bättre en rövare i poolen än en polare i röven!!!
Måste bara inflika att jag tycker det är rätt coolt att utvecklingen av Amiga-kickstart fortsätter efter det att hårdvaran i sig är död. Visst, du kan bränna ner mjukvaran i PROM och köra det i en gammal amiga, men flertalet använder det till sina emulatorer. På så vis lever Amigan kvar, och mjukvaru utvecklingen fortsätter.