Har nyss införskaffat ett Wii och funderar nu på vad jag ska köpa för spel.
Jag gillar "styrningen" och är därför extra nöjd med spelet Rayman Raving Rabbids 2 där man verkligen får använda kontrollen på alla möjliga sätt + att man kan vara upp till 4 spelare.
Söker främst spel just för flera spelare då jag och tjejen har konsollen ihop. Har sneglat på spelet "Up" och "Go West", där man just kan vara flera spelare.
Söker efter ett bra, men inte allt för otäckt (order från sambon), First Shooter spel. Vi spelar lite det First shooter spel som följer med i Rayman Raving Rabbids 2 men jag söker lite mer. Förslag ?
Har ni andra "måste ha spel" så tas dessa gärna emot.
New Super Mario Bros Wii, Flickvännen är galen i det ;)
Fast det är ju inte direkt ett FPS spel, skall det vara Co-Op spel eller gå bra att köra spelet själv?
New Super Mario Bros Wii, Flickvännen är galen i det ;)
Fast det är ju inte direkt ett FPS spel, skall det vara Co-Op spel eller gå bra att köra spelet själv?
Anse mig kräsen, verkar vara helgrymma spel med bra styrning, båda 2 Metroid Prime, men jag gillar mer "verkliga" skjuta spel. Rymd i alla ära men.... Jag vill inte hamna i situvationen som Mib där en liten fingerborgs pistol visar sig vara mer krut i än en stor :-)
Provade "Modern Warfare", men saknar möjligheten att spel 2st på samma konsoll. Hade då nästan roligare åt "Go West", då man i FPS-läge tillsammans rånade en bank.
Har nu också provat "Up", vilket gav mig blodad tand på "pussel spel". Just idéen med att hjälpa varandra genom banor och få tänka lite var mycket trevligt och gemytligt. (Lego Star Wars var lite mycket döda, och för lite tänka för)
Sitter just och letar efter spel med split screen och "de Blob" och HALO verkar rätt okej, om det finns mer än bara tävla mot varandra. Någon som vet ?
New Super Mario Bros, spelar man mot eller med varandra ? Det jag kan se av filmerna på Youtube verkar det aningen rörigt. Sedan är inte damen så jätte snabb på kontrollerna, så risken är att det går för snabbt för henne :-/
Fler förslag på bra spel, oavsett mina önskemål, mottages gärna.
Vet någon ett svenskt deckarspel, ev. med svensk textning ?
Provade spelet "CSI: Hard Evidence" och har funderat på "Agatha Christie"-serien och gillar att sitta med tjejen och klura på fallen, men vill gärna ha det på svenska.