webForumDet fria alternativet

Css Problem!:(

3 svar · 486 visningar · startad av SpyoN^

SpyoN^Medlem sedan sep. 20093 inlägg

Har ett litet problem med mitt css :(

Jo att det är så att när jag går in i en server(online) så väljer jag ett lag så kalrt och gubba m.m
Sedan så när jag kör... så laggar spelet lite då och då :S har för mej att det inte gjorde det inann i början när jag köpte det men inte helt säker.

var ungefär en max en månadsedan jag köpte mitt css.
Sedan fast om jag kör mot botar, så laggar det inte. Tycker det är konstigt då vi har 24 mb internet eller vad det heter.

Viserligen har jag lagt till några skins(om ni vet vad det är) och kan det vara dom som gör det kanske, eller ?

Sedan så borde min data klara det utan problme och lagg!
3.1 x2 dubbelkärnig proccecor.
2 GB ram
512 grafikort.
Sedan vet jag inte mycket mer vad som behövs....

Jag har ominstalerat windows XP på den en gång också, sedan efter ett tag så kom det att det inte var ett äkta exemplar av windos :S men då det var den skiva som följde med datorn.
För så jag har förstått så är det en key kod eller något sånt man ska köpa för att det ska försvinna, men då jag inte hittat den någon stans. Så kankse det är problemet ?

Snälla hjälp eller svara så fort ni kan :D

Alla svar är bra, förutom dom dåliga ;) :p

Bump, ingen elr ,,.... trodde detta forum var lite aktivt xD?

headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg

Hej och välkommen till wF!

Forumet är i allra högsta grad aktivt, men just spel-sektionen är det kanske inte så hårt tryck på!

Att det laggar kan ha flera orsaker och det är två saker jag tänker på i ditt fall, eller kanske tre:

1. Det kan vara så att du spelar på en server med dålig prestanda, så därför bör du testa på en rad olika servrar. Tänk också på att om du spelar på en 20+-server med spelare från hela världen så kommer det garanterat att lagga. Välj servrar med 15 slottar och testa.

2. 24 Mb lina garanterar inte laggfri upplevelse, bara en teoretisk maxhastighet. Kanske har din ISP omförhandlat sina peeringavtal, dvs det kanske är billigare att skicka all sin trafik via Kina än att gå närmaste vägen (bara ett exempel, men det förekommer). Alternativt så har din router eller ditt bredbandsmodem gett upp och börjar sega. Kolla mot någon bredbandskoll.

3. Eller så har du pillat med dina rates i CSS och det kan ju pajja det mesta om man inte vet vad man håller på med! Återställ eller kolla en tutorial på optimala inställningar!

Lite tips - hoppas något av dom hjälper!

Tackar, ska testa och se om det hjälper:D

Okej, förstår kankse inte detta är den aktivaste delen men va ju värt att fråga iaf:)

Men tack för svaren ;D

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)