webForumDet fria alternativet

Burnout Paradise rena stölden

Datorspel

1 svar · 475 visningar · startad av romulus

Medlem sedan jan. 2006194 inlägg
Frågan#1

Ett spel som till en början såg ut att bli bra. Har spelat sedan det släpptes och betalade 699 kr för det.
Efter bara några månader så dök de första felen i spelet upp. Så kallade Glitchar.
Man kunde stå med bilen på ställen utanför banan och göra bilen osårbar mm.

Sen kom de första uppdateringarna och spelet blev sämre. Började frysa och man var tvungen att stänga av spelet eller t.o.m Ps3 an.

Nya fel vid varje uppdatering blev ingen överraskning.

Nu prånglar criterion ut nya uppdateringar som man kan köpa och till dagens datum så kostar dessa nästan lika mycket som spelet i sig.

Köper man spelet via nedladdning så kostar det 299 kr och alla uppdateringar nästan 600 kr.

Själv bojkotar jag skiten och vägrar ge criterion mer pengar för ett spel som fortfarande efter över ett år inte fungerar riktigt.

Tillägas kan att många glitchar åtgärdades och togs bort, men det var de roliga där man kunde gömma sig. De tråkiga fuskglitcharna är fortfarande kvar,
göra sin bil osårbar, osynlig eller få flera miljoner takedowns extra.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

romulus skrev:

betalade 699 kr för det.

Det var ju bra dumt när det fanns för 499 kr på flera ställen vid release. Men men...

Efter bara några månader så dök de första felen i spelet upp. Så kallade Glitchar.

Jag tror knappast att (dina) så kallade glitchar helt plötsligt bara 'dyker upp'. De fanns antingen från början, eller inte alls, eller kom med en eventuell patch - även om det sistnämnda känns mer eller mindre helt orelevant eftersom jag (och de flesta andra) inte märkt av några "glitchar" alls. Speciellt inte efter några specialla uppdateringar. Visst finns det några få irriterande småsaker, men absolut inga game-breakers, som du beskriver dem.

Man kunde stå med bilen på ställen utanför banan och göra bilen osårbar mm.

Jaha, och varför skulle någon vilja stå utanför banan i ett bilspel? Är man så dum kan man fasen förtjäna en tålig bil.

Sen kom de första uppdateringarna och spelet blev sämre. Började frysa och man var tvungen att stänga av spelet eller t.o.m Ps3 an.

Nu sitter jag själv på 360-versionen, men vad jag hört så är PS3-versionen av Burnout Paradise en av få multiplatformstitlar som faktiskt generellt funkar (och funkat) bättre på PS3 än på 360, och då kan jag fortfarande inte klaga på 360-verran.

Nya fel vid varje uppdatering blev ingen överraskning.

Det är iofs allmänt känt att sånt oftast (i princip) alltid händer med alla spel när de patchas, be it PC, 360 eller PS3. Mycket, mycket sällan ser vi spel som patchats till perfectum. Men frågar du mig tycker jag Burnout Paradise är bra nära.

Nu prånglar criterion ut nya uppdateringar som man kan köpa och till dagens datum så kostar dessa nästan lika mycket som spelet i sig.

De enda uppdateringarna som kostar pengar är de med en betydande andel nytt innehåll till spelet, såsom nya bilar, spelsätt och utmaningar. Återigen så är detta inget nytt, speciellt inte för konsolspelare. Sen är det Electronic Arts som väger tyngst när det gäller bestämmelser och val av hur nytt innehåll ska distribueras; släppdatum, prislapp och även innehåll bestäms många gånger av utgivaren och inte utvecklaren.

Köper man spelet via nedladdning så kostar det 299 kr och alla uppdateringar nästan 600 kr.

Och precis som ovan så tragglar du vidare om hur dessa uppdateringar kostar pengar. De är inte uppdateringar som är nödvändiga för att förbättra spelets prestanda, funktioner och spelbarhet, utan är så kallade "addons" eller "downloadable content" och är mer där för dom som vill betala en slant för att förhöja sin spelupplevelse, med t.ex. nya fordon. Och det finns till i princip alla konsolspel idag. Du behöver inte köpa tilläggspaketen, men är du villig att punga ut så står det dig fritt att göra som du själv vill.

Själv bojkotar jag skiten och vägrar ge criterion mer pengar för ett spel som fortfarande efter över ett år inte fungerar riktigt.

Synd för dig. Fast...ska jag skratta eller gråta?

Tillägas kan att många glitchar åtgärdades och togs bort, men det var de roliga där man kunde gömma sig. De tråkiga fuskglitcharna är fortfarande kvar,
göra sin bil osårbar, osynlig eller få flera miljoner takedowns extra.

Ah, så om du kan tjäna något på, eller få ut något av, en viss "glitch" (bugg), så ska den inte åtgärdas, men om du har något att förlora på att någon annan använder en bör den genast elimineras, amirite?

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)