Tengblad skrev:
Läs meningen du citera igen ;)
Stealthteknik har inget med ljudnivå att göra :bla ;)
44 svar · 4 397 visningar · startad av Dryden · sida 2 av 3
Playstation 3-suget fortsätter men jag blir inte riktigt klok på vad som är skillnaden mellan 40Gb-versionen och den på 80Gb, förutom priset. Jag har hört att 40Gb är tystare, samt att den inte har stöd för PS2-spel samt att 80Gb-versionen inte längre tillverkas. Har det inte funnits en 60-gigare också? Döda mina myter och rätta mig om jag har fel - det är klarheten jag vill åt. ;)
Läs frågan i sin helhet →Tengblad skrev:
Läs meningen du citera igen ;)
Gein skrev:
Inte? http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_technology#Acoustics
Okej, delvis fel av mig uppenbarligen. Vad gäller flygplan så är det av väldigt låg dignitet iaf.
Gein skrev:
Okej, delvis fel av mig uppenbarligen. Vad gäller flygplan så är det av väldigt låg dignitet iaf.
:p i vilket fall som helst tyckte jag hopparns jämförelse var rätt klar ;)
Själv hör jag inte ens min PS3'a, kanske för att datorn står i samma rum. BR-läsaren låter iaf mer än någon fläkt.
Man ska veta att man köpt en av de bättre Bluerayspelarna då man fått hem sin ps3:a :):)
I systemmenyn på ps3 ska man ställa in så att den dessutom skalar upp vanliga DVD skivor och då får man en märkbart bättre bildkvalitet även på sina vanliga DVD filmer.
Jag är lat och har fortfarande bara handkontroller att navigera med men det är nog en tidsfråga tills jag införskaffar blåtandskontrollen, den är dessutom rätt snygg!
Jag har faktiskt inte brovat hembrända filmer mer än nån gång, då med kanonresultat, jag streamar det mesta över nätverket med Tversity.
Lycka till, och kom ihåg att trixa med inställningarna i systemmenyn, det kan ge bra resultat
silfver skrev:
Bra köp där, voigtann1. Du kan få min dvd-spelare i stället så tar jag din ps3. :e
Har inte ps3 bluray-spelare? Eller är det nåt tillval man måste köpa till?
Varför skall jag få din dvd spelare när jag använder ps3 för spel? :P Att jag inte hinner se filmerna kan jag inte hjälpa :P
Ja, synd bara att jag i princip bokat upp helgen med jobb, fotboll och förhoppningsvis (inte :p ) fjällvandring. Men ja, jag ska gå igenom den grundligt. Det är ett löfte. Har redan satt hårdbevakning på kolli-ID:t som jag fick i eftermiddags och har redan börjat dreggla över det kommande FIFA 09 och även nya Need for Speed som dyker upp framåt november.
Det blir dock lite ny "infrastruktur" här hemma vad gäller nätverksdragningen. Eller upplever ni den trådlösa möjligheten i PS3:an som stabil? Kabel känns på pappret mer stabilt, framförallt när jag har en router som har en tendens att balla ur när det börjar skyfflas trödlös trafik i större mängder.
Jag har nog bestämt mig för att dessutom ge bort DVD-spelaren till far, som idag sitter med nån noname-spelare, så kommer den trogna prylen till användning trots allt. Jag menar, den fungerar ju klockrent. Plus att jag får en fjärr mindre (tills vidare). Kan inte bli bättre.
voigtann1 skrev:
Varför skall jag få din dvd spelare när jag använder ps3 för spel? :P Att jag inte hinner se filmerna kan jag inte hjälpa :P
Jag uppfattade det som att du bara använt din ps3 till film och det kändes lite onödigt när jag har en dvd-spelare över. ;)
Ingen som kör PS3:an trådlöst?
Jag kör min PS3 trådlöst. Dock är min router... allt förutom bra, men spela, surfa online går bra trådlöst.
Ja jag är lite sugen på att slippa dra nätverkskabel till en annan del av rummet där prylarna står men de gamla skrönorna jag hört, om att WLAN och gaming inte hör ihop, står sig starka fortfarande. Det som jag befarar är att min stackars router ska få samma fnatt med PS3:an som jag får när jag försöker skyffla större mängder/filer trådlöst mellan mina två datorer hemma, via min Zyxel P320W. Då dyker nämligen anslutningen alldeles för ofta, vilket medfört att jag nu kör kabel när det ska filflyttas i större kvantitet.
Jag kör trådlöst ibland och med tråd ibland... tänker dock köra tråd nu när jag skaffat en splitter till min fina tvbänk så att jag kan ha flera uttag där :)
upplever det som att det IBLAND laggar med det trådlösa/film... men det är inte beroende på ps3 tror jag utan routern som är rätt kass på att skyffla :)
som voigtann1 säger: det går bra att surfa och spela :)
OT: Du MÅSTE skaffa Burnout Paradise och komma in och spela sen, det är det roligaste de uppfunnit på många många år :D
Jag kör också Zyxel P320W (Vilket jag fick av Telia, och inte direkt jätte nöjd med :(). Jag kör både Mac:en och PS3:an på den, dock var det ett rent h*lvete för mig att få igång nätverket till PS3 servrar (Vilket jag fortfarande få, kan inte ansluta till privata spel). Så det blir att köpa en annan trådlös router(?). Men just nu fungera det helt OK.
Ja, tanken är ju att streama film och annat bröte från en kommande NAS. I samma veva har jag för avsikt att införskaffa en saftigare router (min Zyxel är uppenbarligen inte gjord för någon tyngre trafik) så jag vet inte. Men, till en början blir det nog trådlöst på grund av min lathet. Jag orkar inte dra en nätverkskabel. Just nu. ;)
Jävla skit. Kollit har fastnat i Ånge. Vill ha! Idag! :p
voigtann1 skrev:
Jag kör också Zyxel P320W (Vilket jag fick av Telia, och inte direkt jätte nöjd med :(). Jag kör både Mac:en och PS3:an på den, dock var det ett rent h*lvete för mig att få igång nätverket till PS3 servrar (Vilket jag fortfarande få, kan inte ansluta till privata spel). Så det blir att köpa en annan trådlös router(?). Men just nu fungera det helt OK.
Är det bara trådlöst det strular eller är det även trådbundet?
Även trådbundet, är förmodligen något med vilka portar som få köras eller inte. Är i min värld jävligt omständigt att behöva konfiguera för varje ny konsoll man kopplar in :/
När vi pratar PS3, nu när den inte är bakåtkompatibel heller (PS2 blir ju lidande, eftersom jag har en hel del spel till den konsollen nu) men är ändå sugen på en 3:dje generation.
Wii kan man ju bara räkna bort, eftersom det sällan är mer än 2 spelare tillgängliga och de flesta nätverksspel har rapporterats att vara ganska värdelösa (Super Smash Brothers Brawl bl.a.). Och som alla vet kan man ju inte spela ensam på en Wii, det går liksom inte ;) Då återstår alltså det mellan Xbox 360 och PS3.
Xbox saknar dock BlueRay och har istället HD-DVD vilket förlorade kampen om vilket format som skulle sättas som standard för film vilket gör att man - om man väljer en 360 - måste köpa en separat maskin för att spela film och det känns mer eller mindre ganska värdelöst då det bara ytterligare en utgift och så ska man ju hitta plats utan att behöva göra massa onödig stapling...
Ett PS2, BlueRay-spelare, Xbox 360 + digibox och TV känns som lite overkill när det kommer till TV-bänken (Tur att BlueRay åtmindstånne är bakåtkompatibel mot DVD annars hade man kanske fått höra många avgrundsvrål runt om i världen, liksom härifrån)
Dock vinner 360 med hästlängder när det kommer till spel gentemot PS3. Men jag saknar ändå spel som Heavenly Sword som även oturligt vänding blev släppt av Sony Entertainment Europe (Vilket då naturligtvis gör spelet PS3 exklusivt). I övrigt så har 360:n helt klart ägt sönder film-maskinen PS3 men det är ju vissa nyckelement som är lidande. Är det någon som möjligtvis vet om M$ har planerat att byta ut sitt HD-DVD format mot blueray?
Hela 3dje generationskriget känns så oooootroligt löjligt. :/ Jag hade lätt kunnat betala 2 siffrigt för en maskin som hade stöd för alla 3 format...
För mig kändes PS3:an självklar i slutändan och det var egentligen aldrig snack om varesig 360 (ljudnivån, HD-DVD) eller Wii (skralt utbud). Jag tror inte att jag kommer att ångra mig. :)
Xbox 360 har bara en vanlig DVD-läsare, inte HD-DVD. Däremot fanns det en lös HD-DVD-läsare att köpa som tillbehör. Tror inte att det kommer dyka upp något motsvarande tillbehör för blu-ray. Ljudnivå och lite annat gör den dålig som mediespelare och eftersom det är ett externt tillbehör skulle det knappast komma några spel eller liknande heller på annat än DVD.
Vill man ha blu-ray känns det som en bättre idé att köpa en PS3 eller en dedikerad mediespelare än att hoppas på ett nödlösningstillbehör för 360.
Jamen så där då. PS3:an uppackad och just nu drar jag in en systemuppdatering. Trådlöst (tillsvidare, jag har inte bestämt mig än). Den är galet läcker och matchar resterande pianolack-"möbler" (TV:n främst) i bänken. Dessutom - knäpptyst. Nu kör jag förvisso bara grundinställningar och har ännu inte dragit igång någon skiva men så här långt - shhhhh. (y)
Nästa steg - regga sig? Sedan blir det att hitta några basic spel att lira tills jag har beställt några nya i veckan. Fasen att man ska jobba i morgon. :e