Eftersom jag känner mig krasslig idag, har jag spenderat förmiddagen framför Xbox360'n givetvis, och efter att igår ha laddat ner (och betalt för) Bionic Commando: ReArmed från Live! Marketplace, så måste jag säga att jag är otroligt imponerad.
För er som känner till originalet på NES eller kanske tillochmed det riktiga originalet på arkad, så vet ni vad det handlar om; nostalgi! För er som inte sett det, se (den halvkonstiga) trailern här: http://www.grin.se/news.aspx?i=92.
Svenska Grin, som har utvecklad ReArmed, och som ligger i utveckling även med den kommande tredjepersons-shootern Bionic Commando har gjort ett enormt jobb på detta spel, allt finns med. Banorna är samma, stilen är bibehållen om än grymt mycket snyggare, musiken är sådär retro-nintendo-ny-tung och tilläggen som är med är sjukt coola. Att man dessutom kan partyspela två eller flera stycken och kan spela co-op och multiplayer gör ju inte hela saken sämre! Det här är årets spel i Arcade-klassen. Och det finns för PS3 också, på PS Network också.
Är det någon mer som testat detta spel? Det går att ladda ner på Live! Marketplace på din Xbox för 800 Microsoft dollars, vilket är ca under 100 SEK.
/red. Hade jag inte mått så dåligt som jag gör ju nu hade jag nog spelat i många timmar, men nu måste jag gå och lägga mig en stund. Det får bli i helgen istället. :l