Nintendo 8-bits <-> Mario, Zelda och andra klassiker när jag får tid.
PC <->
Wolfenstein: Enemy Territory, (Enemy Territory is a free multiplayer FPS set during WWII.)
Command & Conquer - The First Decade
Call Of Duty (den från 2003)
46 svar · 2 517 visningar · startad av romulus
Tycker det har blivit lite tunt med trådar på forumets spelhörna.
Har folk slutat spela spel eller?
Vad spelar ni för spel och vilka spelenheter använder ni?
Spelar själv på PC och PS3 just nu. På PC kör jag Timeshift och Pro street och på PS3 kör jag Burnout Paradise (demo) på nätet.
Spelar uteslutande Fps och bilspel.
PC <->
Wolfenstein: Enemy Territory, (Enemy Territory is a free multiplayer FPS set during WWII.)
Warcraft III: The Frozen Throne de senaste 5? åren.
Hoppar nog på Starcraft II när det tåget kommer.
medialabs skrev:
PC <->
:e 8-bits är förbannat kul. Har kvar alla mina gamla spel också.
CS OCH CZ.
För tillfället spelar jag ganska lite, men när jag spelar är det oftast på NES (Super Mario Bros 1-3 är favoriterna), PS2 (Guitar Hero II och Virtua Fighter 4).
På PC spelar jag just nu inte alls - men snart köper jag en himla massa fina spel att spela på tåget, och då blir det andra bullar. =)
Jag spelar ingenting just nu, eller jo, nöter gamla Mercenaries i väntan på 2:an.. ;)
Men ahh, en hel del bra släpp under 2008:
GTA4, Spore, Mercenaries 2! etc ;)
Hade jag haft en vassare PC hade jag garanterat spelat mer, framförallt Call of Duty. Just nu blir det dock mest PS2:an som rullar och då är det Buzz-serien som gäller när det är folk på besök. Alltså, jämför man med förut har jag i princip lagt av helt med spel. Tråkigt, men det finns planer på en PS3 lagom till FIFA '09 och då ska det bli ändring på saker i det här hemmet, det vill jag lova. :p ;)
Jag kör mest PC, just nu är det Crysis som gäller.
På PC spelar jag World of Warcraft, sen har jag en Wii där är det just nu Super Mario Galaxy och Metroid Prime 3: Corruption som gäller, och på DS spelar jag Zelda Phantom Hourglass.
PC: Half-Life 2 Episode 2 var det ett tag, numera småspel (Hoyles brädspel osv)
Mobil: Lost :) jag laddade ner det av misstag då mobilen inte var knapplåst så jag får väl ta och spela det, rätt ok faktiskt...
PC>> Neverwinter Nights 2 - Mask of the Betrayer samt The Witcher är de titlar som rullar mest just nu.
PS3>>Guitar Hero III
PS2>> Lirar sporadiskt gamla klassiker när tiden finns. Shadow of the Colossus, Resident Evil 4 är exempel på spel som jag ständigt återkommer till.
Tyvärr måste jag erkänna att tiden inte räcker till för att spela så mycket som jag skulle vilja. Det blir i princip enbart på helgerna och ibland någon enstaka kväll mitt i veckan.
Jag övergav WoW helt och hållet i Augusti och har inte saknat det en minut. Sen början på Oktober är det enbart Team Fortress 2 som gäller.
Spelar mestadels PS3 och Wii. Just nu är det Super Mario Galaxy som gäller.
Cod4 är det mest som gäller just nu.
Poteta skrev:
Jag kör mest PC, just nu är det Crysis som gäller.
Crysis är ett kanonspel om man har en dator som klarar av det. Köpte en ny dator när Quake wars släpptes, den gamla orkade inte med det.
Crysis gick okey att spela men jag undrar om det inte finns någon bugg i själva spelet också. Har iaf spelat igenom spelet två gånger.
Första gången på lättaste och utan att använda dräkten, andra varvet på nivå delta (högsta) och använde dräkten flitigt när jag ställt in knapparna så det funkade för mig. Var inte speciellt svårt på högsta nivån när man lärt sig att använda dräkten rätt.
Gein skrev:
Spelar mestadels PS3 och Wii. Just nu är det Super Mario Galaxy som gäller.
Har du testat och tanka ned speldemo Burnout Paradise till PS3. Kan verkligen rekommendera det om man gillar bilspel.
romulus skrev:
Har du testat och tanka ned speldemo Burnout Paradise till PS3. Kan verkligen rekommendera det om man gillar bilspel.
Nej, det har jag inte, jag får ta och testa det helt enkelt.
Just nu är jag lite sugen på att skaffa Uncharted: Drake's Fortune
Spelar lite flash-spel då och då, typ monkey balloons och sånt. Annars är det dåligt. ;)