webForumDet fria alternativet

Sökes: Gammalt NES-spel

Datorspel

14 svar · 1 116 visningar · startad av Kriko

Medlem sedan dec. 2006382 inlägg
Frågan#1

Huwa, har letat hur länge som helst nu...
Minns ett spel sedan yngre dagar.
Det var något äventyrsspel av något slag. Minns att man styrde genom att "klicka" på små fyrkanter på någon slags "navigeringskarta" längst ner på skärmen.
Man startade i skogen vid någon brunn och så var det en port i en mur man skulle in igenom.
Väl inne i spelet så kunde man plocka upp saker som till exempel en matta och en fackla i början minns jag.

Jag kommer ihåg att jag kom till något rummed en drake i.
När jag försökte ta saker från det rummet så sprutade draken eld på mig så min sköld smälte och jag dog.

Dessutom fanns det en "grotta" med en liten sjö med en haj i.

Allt som hände stod med text på skärmen... Väldigt få animationer...

Kan inte komma på vad det här spelet hette men vill så gärna spela det igen.
Någon som har någon gissning?

Medlem sedan sep. 2006284 inlägg

Shadowgate

Medlem sedan dec. 2006382 inlägg

Så hette det, ja! :D

Tackar och bockar!

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Det var häftigt! Fastnade ganska skapligt i det där drakrummet kommer jag ihåg :)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Det fanns ett annat som var uppbyggt på samma sätt fast i nutiden, det hette Deja vu.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

kan ta upp en fråga med. Vet inte om det kom till Europa men jag har spelat ett spel på nes. Påminner om DD (Double Dragon) fast det är de gamla hedliga NES Fotbollspelets Sprites som karaktär.
http://www.insert-coin.it/NintendoWorldCup2.GIF

någon som har någon susning om vad jag menar för spel?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag kan sluta mig till skaran och ställa en fråga jag med.
Spelet jag söker börjar vid ett berg som man bestiger. Det är en plattformare. Jag tror att karaktären hade en yxa. När man dödade fiender så kunde man få power-ups i form av öl eller en skinkstek. På ett ställe fanns det ett mini-spel som går ut på att gissa hur en dödskalle (Eller var det en sten?) skulle ramla för ett antal lutande ben.
Hoppas någon vet vad det handlar om för spel.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

nitro2k01 skrev:

Spelet jag söker börjar vid ett berg som man bestiger. Det är en plattformare. Jag tror att karaktären hade en yxa. När man dödade fiender så kunde man få power-ups i form av öl eller en skinkstek. På ett ställe fanns det ett mini-spel som går ut på att gissa hur en dödskalle (Eller var det en sten?) skulle ramla för ett antal lutande ben.

Jag vet precis vilket spel du menar, men kan för mitt liv inte komma på vad det heter! Jag spelade det också!

Jag skulle nog kolla igenom den här sidan, där man dessutom kan spela dem allihopa! :D

http://www.everyvideogame.com/gamelist.php?start=201&sys=all

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

nitro2k01 skrev:

Var det något som liknade Ice Climber, en parodi på det spelet kanske?

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

voigtann1 skrev:

kan ta upp en fråga med. Vet inte om det kom till Europa men jag har spelat ett spel på nes. Påminner om DD (Double Dragon) fast det är de gamla hedliga NES Fotbollspelets Sprites som karaktär.
http://www.insert-coin.it/NintendoWorldCup2.GIF

någon som har någon susning om vad jag menar för spel?

Det där är River City Ransom, djäkligt bra spel.
(Street Gangs tror jag PAL-versionen hette)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

nitro2k01 skrev:

Låter som Wizards & Warriors 2.

Mr. N. skrev:

Låter som Wizards & Warriors 2.

Det var det! :D

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Wizards & Warriors 3 lätt ett av dom bästa spelen till NES.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Flyttar tråden från cafét.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
115 ms — ändringar (db)