webForumDet fria alternativet

Xbox 360, nada kvalitutta

Datorspel

81 svar · 4 017 visningar · startad av Melitta · sida 2 av 5

Frågan, av Melitta

Fick äntligen med krysslåda igår och efter 4 timmar la den av, måste ju vara nått typ av rekord? Nu måste jag skicka tillbaka skiten och vänta minst två veckor innan jag får en ny :( Nån annan med positiva erfarenheter som denna av 360?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Esen skrev:

Jag blev irriterad när jag jag fick reda på att FIFA 07 inte skulle ha Allsvenskan på 360 versionen, och efter det kändes det som att det inte spelade någon roll ifall det fungerade eller inte...

Men inom en månad kommer ju FIFA 08 och där finns ju allsvenskan med, Så det blev man sugen på att spela igen...

Aha, Sport spel är inte min grej riktigt.
Men bioshock testade jag hos en kompis för någon dag sen (y) !

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Fast såg nu att dom har öppet i telefon i ca 30 min till...

Men även imorgon mellan 09:00 - 20:00 så ringer då istället...

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Melitta skrev:

Fick äntligen med krysslåda igår och efter 4 timmar la den av, måste ju vara nått typ av rekord?
Nu måste jag skicka tillbaka skiten och vänta minst två veckor innan jag får en ny :(
Nån annan med positiva erfarenheter som denna av 360?

Låter märkligt.
På SIBA gäller det att om varan går sönder inom fyra dagar så får man en ny och behöver inte vänta på lagning. Fast du kanske hade beställt den på nätet? Om inte hade jag gått tillbaka till affären och krävt en helt ny maskin. Borde inte vara något problem om den bara är ett dygn gammal.

Medlem sedan sep. 2003448 inlägg

Jag köppte dreten på webhallen och eftersom dom ska ha den defekta enheten innan dom skickar ut en ny så kommer det tydligen att ta runt 2 veckor.. Killen på supporten sa att dom bara skulle byta rakt av mot en ny från lagret och skicka tillbaka.

Melitta skrev:

Jag köppte dreten på webhallen och eftersom dom ska ha den defekta enheten innan dom skickar ut en ny så kommer det tydligen att ta runt 2 veckor.. Killen på supporten sa att dom bara skulle byta rakt av mot en ny från lagret och skicka tillbaka.

Ah,ok. tråkigt när det händer. :l
Min har funkat felfritt hittills iaf men jag har läst om flera som har haft problem.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Min låda har fungerat hur fint som helst och jag har spelat många, många timmar på den. Jag känner ingen som haft problem med den heller, men det verkar onekligen vara en del som får skicka in dem.

Jo förresten, nu kom jag på...
Ena handkontrollen slutade att fungera helt plötsligt. Efter samtal med supporten så skickades en ny hem till min adress, utan att jag behövde skicka tillbaka den trasiga. Visserligen fick jag svara på en massa frågor först, bl.a. när och var jag köpte x-boxen men något kvitto behövde jag inte visa.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

OveRRidE skrev:

Min låda har fungerat hur fint som helst och jag har spelat många, många timmar på den. Jag känner ingen som haft problem med den heller, men det verkar onekligen vara en del som får skicka in dem.

Samma här! Många många timmar...

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Flyttas från Elektronik & High-techprylar

Medlem sedan feb. 2006360 inlägg

360:n har ju haft stora problem säger dom ju. ett av de vanligaste felen är att lödningen till moderkortet är för dålig och gör då att 360:n kraschar. lämnade in min för snart ett halvår, första gången, fick tillbaka den och den fungerade sämre än då jag skickade in den. i torsdags ringde dom och talade om att de inte va något fel på konsolen men skulle göra några fler tester innan dom skickade tillbaka den :( så nu är de väl bara att hålla tummarna

Medlem sedan sep. 2003448 inlägg

Snackade med ms supporten nyss, först fick jag traggla mig igenom hela processen på engelska till support personen var vänlig att koppla mig till ett mumin troll (eller det var så hon lät iallafall :))
Dom skickar ut en ny nätenhet på en gång, inget tjaffs och dom ville inte ens ha tillbaka den gamla *jippiiee*
Service :)

Jag har också haft problem med mitt xbox nu :p
Satt och spelade lite i natt, helt plötsligt så slutade ena handkontrollen fungera.

Man kan starta kontrollen och allt men den får ingen kontakt med konsollen :(
Ganska surt att jag inte har kvar kvittot bara :(

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Och du har provat att försöka återansluta den via connect-knappen på konsolen och kontrollen? Har du bytt batteri i kontrollen?

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

I morgon kommer min XBOX 360 tillbaka från reparationen i Tyskland. Ska bli gött att lira Guitar Hero igen!

colione skrev:

Och du har provat att försöka återansluta den via connect-knappen på konsolen och kontrollen? Har du bytt batteri i kontrollen?

Japp, testat allt känns det som.

Medlem sedan feb. 2006360 inlägg

JAAAAAAAAAAAA äntligen kom den hem igen, har väntat i några månader nu :(
f-n va gött de va att lira CoD 3 igen och alla andra underbara spel som man har liggande :D

Själv försöker jag ringa kundtjänst, Men kommer inte fram...

Esen skrev:

Själv försöker jag ringa kundtjänst, Men kommer inte fram...

Vad har dom för nummer? Tänkte jag skulle ringa dem...

020791133

Men ring inte 21:30, För då ska jag ringa ;)

Esen skrev:

020791133

Men ring inte 21:30, För då ska jag ringa ;)

Haha, varför just 21.30 ?

/red vilket litet tangentbord jag har ;)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)