S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Frågan 15 aug. 2007 09:51 #1 Alltså, vad är det för fel på Playstation-konsollerna? Jag har precis lånat hem ett PS2 med ett originalminneskort. Och nu när jag ska lira ett spel som kräver att man sparar så står det:
WARNING: There is no memory card in memory card slot 1, please insert a memory card.
Jag har ett minneskort i! De här jävla minneskorten strular alltid, oavsett till vilken konsol det är.
Jag har tagit ut det, blåst på det, tryckt i det igen, lite hårdare, men samma meddelande står kvar.
Vad kan vara fel? Är kortet helt paj? :(
C colione Medlem sedan juni 2001 4 421 inlägg Låter som det är trasigt ja. Sen hoppas jag att du inte blåste i kortet á la NES-stilen, det är riktigt dumt och pajjar bara ännu mer.
http://xkcd.com/218/
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg
colione skrev:
Låter som det är trasigt ja. Sen hoppas jag att du inte blåste i kortet á la NES-stilen, det är riktigt dumt och pajjar bara ännu mer.
http://xkcd.com/218/
Nej, det gjorde jag inte. :)
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Nån som har ett minnskort liggandes till ps2 eller vet vart man kan köpa dem billigt?
M muskot Medlem sedan jan. 2002 7 905 inlägg Testa att ta i och ur det några gånger till och rucka lite på det, brukar kunna hjälpa.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg
silfver skrev:
eller vet vart man kan köpa dem billigt?
Vad du än gör, köp inte begagnat. Nytt kort är alltid att föredra - man vet ju inte alls hur tidigare ägare hanterat en så delikat pryttel.
mvh
muskot skrev:
Testa att ta i och ur det några gånger till och rucka lite på det, brukar kunna hjälpa.
Fungerade inte heller. :( Hallå, 8MB kunde de inte integrerat det i konsolen? Snåla jävlar... :bla
@nders skrev:
Vad du än gör, köp inte begagnat. Nytt kort är alltid att föredra - man vet ju inte alls hur tidigare ägare hanterat en så delikat pryttel.
mvh
Nej, det är sant. Ett 8MB-kort till PS2 kan väl inte vara alldeles för dyrt. Jag har ett sånt här .
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg Var kan man köpa ett billigt tror ni? Teknikmagasinet hade ett för 299,- men det är lite väl häftigt för mig. Jag behöver bara ett enkelt billigt. Några tips?
stattin Medlem sedan jan. 2005 713 inlägg Jag antar att det var ett ps2 spel du lirade och inte ps1?
S silfver Medlem sedan apr. 2003 12 679 inlägg PS1-spel i PS2. Men det spelade ingen roll, har prövat i en PS1-maskin också. Fick låna grannens minneskort och då fungerade det prima. (y)
stattin Medlem sedan jan. 2005 713 inlägg ps 2 minne funkar inte till ps 1 spel
ps 1 minne funkar inte till ps 2 spel
om jag nu inte minns fel..
r/ men det kan ju vara något fel på kortet för det.
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Går PS1-spel att spara på en PS2:a med minneskort överhuvudtaget?
stattin Medlem sedan jan. 2005 713 inlägg ps1 spel kan sparas på en ps2 med ett ps1 minne
r/ antar att ps2 minne inte funkar i ps1 heller.. och en "ps1 4 player" funkar inte heller i en ps2, sniket
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Jag försökte spara ett PSOne-spel på min PS2:a med ett PS2-minneskort och det gick inte alls.
stattin Medlem sedan jan. 2005 713 inlägg dryden.. nej men, med ett ps1 minnne så går det, läs mina svar ovan... :)