Tja!
Jag försöker spela Rise of Nations med en kompis. Han bor ett par kilometer bort. När vi ska starta en egen server så kan inte den andra connecta. DEn ena startar spelet och den andra försöker gå med. Står typ connection i hundra år sen så pallar man inte mer. Hände likadant när jag och brorsan skulle spela. Funka inte då heller. Kan det vara för att vi bor nära varann? Förresten vad menar dom med ping? Kan det vara avståndet? För det finns inte när jag ska joina hans server. Vet nån vad felet är?
Gamespy
3 svar · 614 visningar · startad av Crozz
Har märkt att ingen kan joina mina spel. Händer exakt samma sak. Kan det vara nått med virus skyddet?
Nej inte virus men om du har en router hemma så måste du skapa en regel i config-verktyget (logga in på 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 som är vanliga router IP:n) som talar om att alla anrop till en RoN-server skall skickas vidare till din dator och ingen annan i nätverket. Innan routern vet det så slänger den bara server-förfrågningarna, även om det bara finns en enda dator efter routern. Däremot spela på en annan server går bra för då "frågar" eller ber ju din RoN-klient efter svar och då vet också routern vart svaret skall sen.
Ok. Tusen tack!