EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg Ett nytt flight simulator har kommit ut för ett tag sedan, Och tänkte att det kanske lika bra att starta en ny tråd för detta, Istället för att väcka liv i den andra tråden igen.
Helt perfekt flight simulator och det känns som att grafiken har blivit mycket bättre än på föregångaren FS9 (2004), Men kräver mycket.
Det jag funderar på iallafall e hur man ska veta var någonstans med befinner sig i luften? I spelet finns det ju en karta som man kan ta fram för att se var någonstann planet finns, Men denna karta finns ju inte i riktiga plan? Så hur gör man detta i verkligheten?
Där jag stöter på detta problem e under en flygning, från Amsterdam till London, Och nästan precis när man lyft så säger carbinpersonalen att en passagerare fått en hjärtattck, Och det betsäms att man ska landa i Rotterdam, och efter det, Så får man själv ta sig till rotterdam utan hjälp...
Så då e ju frågan, Hur ska man vet när man ska svänga osv, Te.x GPS i planet ser man ju inget på?
Någon som fattar vad jag menar? och kan förklara hur man kan göra, Förutom att använda den karta som man kan få upp där man ser var man befinner sig?
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg Någon som vet ifall det finns något tilläggsprogram som liknar FSPassanger som finns till FS2004, Fast till FSX?
Har sökt men inte hittat?
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Esen skrev:
Det jag funderar på iallafall e hur man ska veta var någonstans med befinner sig i luften? I spelet finns det ju en karta som man kan ta fram för att se var någonstann planet finns, Men denna karta finns ju inte i riktiga plan? Så hur gör man detta i verkligheten?
I verkligheten så har man koll på var man är under hela flygningen, från start till landning genom noga förplanering. Man tar hjälp av koordinater, radiofyrar, kartor, GPS och så vidare. I FS, där man kan ta hjälp av dessa hjälpmedel, är det inte nödvändigt för hemmaflygaren. Spara en färdplan, och flyg efter den. FS lägger automatiskt in alla check-points i GPS:en.
Esen skrev:
Där jag stöter på detta problem e under en flygning, från Amsterdam till London, Och nästan precis när man lyft så säger carbinpersonalen att en passagerare fått en hjärtattck, Och det betsäms att man ska landa i Rotterdam, och efter det, Så får man själv ta sig till rotterdam utan hjälp...
Så då e ju frågan, Hur ska man vet när man ska svänga osv, Te.x GPS i planet ser man ju inget på?
Du vet vart du skall flyga (och svänga) genom att använda flygkartor. Slå upp inflygningsplattorna för Rotterdam så ser du vilka standardprocedurer och inpasseringspunkter Rotterdam har. Är du extremt lat så kan du avvika från verkligheten, så kan du ta upp GPS:en och knappa in en direktrutt till Rotterdam genom att ange flygplatsens ICAO-kod.
Esen skrev:
Någon som fattar vad jag menar? och kan förklara hur man kan göra, Förutom att använda den karta som man kan få upp där man ser var man befinner sig?
Lektionerna på FS om navigering kan vara en bra början.
Esen skrev:
Någon som vet ifall det finns något tilläggsprogram som liknar FSPassanger som finns till FS2004, Fast till FSX?
FsP är ganska unikt av sitt slag. Info om FsP till FSX.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg Tack LeonL för svaren.
Hittade också infon som du länkade till, Men får helt enklet vänta och se ifall det dyker upp till FSX...
Konstigt att det inte finns från början i FSX...