Nån som känner till problem med att Warcraft 3 kan bli slött o segt helt plötsligt?
Har haft detta problem tidigare och då löste jag det bäst med att installera om windows.. problemet är att denna gång sitter jag på en färsk installation av WC3 och det började redan på första matchen. Så jag antar att det är en om installation som gäller igen??
Med segt menar jag att det hackar som om datorn inte hänger med. (En P4 2.4Ghz med 1GB ram. Nvidia 6200. Har aldrig problem i vanliga fall..)
Nä, men är inget problem. Grafik kortet duger alldeles utmärkt till detta 6 år gamla spel. Flyter på riktigt bra. Problemet är att hela spelet kan fungera perfekt i månader och sen helt plötsligt funka bra första 20 minuterna av ett spel och bli så passt segt att det inte går att spela. Och då måste man isntallera om windows. Jag gissar på att det kan vara nån drivrutin eller nått men jag har inte uppgraderat något och jag är inte ensam med detta problem heller :(
du ska nog inte installera om windows så det är nog inte windows det är fel på
Tänk på vad du gör innan de segar ner osv det är knapast windows läst faq till spelet osv kolla forum
Testa att slå av automatiska uppdateringar till Windows... finns en bugg i windows xp som gör att svchost går upp till 100% under någon/några minuter lite då och då.
Den enda lösningen som finns (för tillfället) är att slå av automatiska uppdateringar. (Glöm inte att manuellt köra windows update någon gång i månaden).
Att grafikkortet skulle vara för dåligt tror jag inte för en sekund på, speciellt inte till wc3
Den enda lösningen som finns (för tillfället) är att slå av automatiska uppdateringar. (Glöm inte att manuellt köra windows update någon gång i månaden).