webForumDet fria alternativet

Upp till bevis för C&Ctw

Datorspel

9 svar · 679 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

Nu har det släppts efter ca en månad med massa reklam över allt.

Håller nu på att installera C&C Tiberium Wars och ska bli mycket intressant att se ifall det e så bar som dom vill att man ska tro...

Någon mer som har skaffat spelet? Vad tycker ni?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag ska precis till att installera. Har testat demon och tyckte det var tillräckligt roligt för att köpas.

Vet du vad skillnad är mellan de två olika utgåvorna?

Gein skrev:

Vet du vad skillnad är mellan de två olika utgåvorna?

Finns det två utgåvor? eller menar du demot?

RED/ Hittade vad skillnaden var, På den andra utgåvan så har du detta som extra material:

Endast engelska - ingen lokalisering.
3-5 exklusiva kartor.
3 nya skins.
"Making of the game"-video.
FMV borttagna scener.
Strategivideos från medlemmar av C&C3-teamet både för single player och multi-player.
Begränsad utgåva - eventuellt med numrering av boxarna.

och heter: Command and Conquer 3: Tiberium Wars "Kane Edition"

Då gjorde jag bort mig som inte köpte Kane Edition som kostade 4kr extra. Jag insåg inte att Kane Edition innehöll mer material, jag trodde de var två olika utgåvor där ingen innehöll mer än den andre. Hon i disken på Webhallen hade inte en aning heller.
Nåväl...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Gein skrev:

Då gjorde jag bort mig som inte köpte Kane Edition som kostade 4kr extra. Jag insåg inte att Kane Edition innehöll mer material, jag trodde de var två olika utgåvor där ingen innehöll mer än den andre. Hon i disken på Webhallen hade inte en aning heller.
Nåväl...

Inte för att vara sån, men hade det inte varit värt att ha "Kane Edition" på lådan, även om det inte innebar något, speciellt när det kostade 4 svenska kronor. Det är ju väldigt sällan en så stor tillverkar gör en special edition utan att inkludera något i den. ;)

Ifall någon vill köra en match mot en nybörjare så säg till...

OveRRidE skrev:

Inte för att vara sån, men hade det inte varit värt att ha "Kane Edition" på lådan, även om det inte innebar något, speciellt när det kostade 4 svenska kronor. Det är ju väldigt sällan en så stor tillverkar gör en special edition utan att inkludera något i den. ;)

Som sagt, jag trodde inte innehållet skiljde. Hon vid disken sa bara att den ena hette Kane Edition och den andra Tiberian Twilight. Och eftersom GDI knäcker Nod så tyckte jag inte det var värt 4kr att få Kane-bögen på lådan, nej ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

tycker det är riktigt kul, lite för lika generals som kom för ett par år sen dock, snyggt är det iaf :)

Kör ni Hamachi kan vi spela lite multiplayer :)

Medlem sedan sep. 2001650 inlägg

Jag har också spelat spelet ett bra tag nu och är nöjd över grafiken och de nya funktionerna. Ett stort missnöje befinner sig dock över att det är samma gamla tafatta AI fortfarande. Jag hade hellre sett att de riktat energin mot att utveckla AI:n istället för att krydda på med massa nya funktioner.

Medlem sedan feb. 2006360 inlägg

håller på att skaffa de till Xbox 360 just nu ;) aldrig spelat ett strategi spel på en konsol innan hoppas de inte förstör allt för mkt...väntar just nu med spänning :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)