oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg
stoffe-2k skrev:
hum, va?
allså, x360+hddvd läsare = värdens kap! (microsoft Xbox 360 premium edition 3190:- + microsoft Xbox 360 hd dvd player (HD DVD-läsare) 1694:- )
"stationär "/"Standalone" HD-dvd = ~10kkr x( (finns idag från 5kkr på prisjakt)
Ja alltså jag tänkte bara på vad en hd-dvd-läsare kostar annars. Bara själva spelaren. Typ sån man kan köpa till datorn. För om själva spelaren bara kostar ~1700 pix undrar man ju vad de andra 8300 går till. Jättedyr plast!
MMarckusMedlem sedan dec. 2001144 inlägg
Mr. N. skrev:
Jag köpte relativt nyligen en Panasonic PT-AE900, 11500 kostade den, ger mig 92" i 720p. Problemet med projektorer är att de flesta i en rimlig prisklass bara har stöd för 720p (spelar iofs mindre roll om man ska ha den till en Xbox 360 för de stöder väl bara 720p i alla fall?).
Fel, Xbox 360 klarar upp till 1080p utan problem.
oskob skrev:
Ja alltså jag tänkte bara på vad en hd-dvd-läsare kostar annars. Bara själva spelaren. Typ sån man kan köpa till datorn. För om själva spelaren bara kostar ~1700 pix undrar man ju vad de andra 8300 går till. Jättedyr plast!
Det är ju ganska mycket mer i en stationär (HD)DVD-spelare än bara en läsare, du kan inte jämföra en referensklass spelare med en från Ica maxi.
oskobMedlem sedan maj 20021 558 inläggJa jag menar: vad finns i en hd-dvd-spelare från panasonic som inte finns i en xbox360+hd-dvd. Det känns konstigt att man tjänar på att köpa en fet spelkonsoll. Det måste ju vara nåon fördel med en "riktig" spelare.
Vi måste jobba på vår kommunikation känner jag ;)
oskob skrev:
Vi måste jobba på vår kommunikation känner jag ;)
ska du snacka känslor oxå så vill jag inte vara med längre :e
för att styra tråden rätt igen (fasen sicka kärringar ni är ;) ) så kom The Departed på HD-DVD idag :P
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hur stor är skillnaden att se på Departed i HD-kvalle på hd-tv mot en vanlig tv med dvd? Har du testat? :)
ska testa, det var en dubbelsidad skiva, dvd på en hd-dvd på den andra.