Jag har (nästan) bara spelat New Super Mario Bros på min DS. Och det är ju, tja, glimrande!
Tipsa om roliga spel till Nintendo DS!
Finns Mega Man?
Finns det någon bra sida med recensioner?
8 svar · 928 visningar · startad av Quid
Tipsa om roliga spel till Nintendo DS!
Finns Mega Man?
Finns det någon bra sida med recensioner?
Jag har (nästan) bara spelat New Super Mario Bros på min DS. Och det är ju, tja, glimrande!
Jadå Mega Man finns och det är inte ens ett spel i BN-serien.
Spelet heter Mega Man ZX i USA, men jag vet inte när det släpps i EU. Så det är importering som gäller och det tykcer jag att du ska göra för spelet är riktigt bra. Det har börjat gå tillbaka mot original- och X-serien vilket är väldigt positivt.
Castlevania
Guldgruva med action, replayability och intressant storyline.
Och då har jag inte ens börjat prata om musiken, som alltid verkar vara fantastisk i Castlevania-spelen.
Trauma Center: Under The Knife
Ett av de bästa hitintills till DS. Axla kirurg-yrket med din stylus (eller stylusar, som jag tyckte behövdes en bit in i spelet). Sinnessjukt spännande och minst lika stressande. Precis som det ska vara när man operarar. Rekommenderas!
Dr. Kawashimas Brain Training
Det som först verkar vara det tråkigaste spelet någonsin blir tillslut rätt beroendeframkallande. Dessutom kommer du kunna multiplikationstabellen som flytande vatten för första gången i ditt liv efter detta. Jag har hjärnålder på 22, klå det!
Advanced Wars: Dual Strike
Om actionen i Castlevania var för hetsig, men du ändå gillar att ta sönder saker så passar nog det här. Ja, förutsatt att du gillar strategi. Samma tema som i de tidigare Advanced Wars-spelen men med några förbättringar så att det är lika intressant fortfarande. Hitta någon annan med DS och piska deras rumpor till stenåldern! (Med hjälp av ditt överlägsna strategiska sinne, inte med en riktig piska)
Måste säga att jag gillar Metroid, fast styrningen var lite jobbigt att komma in i :)
Min mentala ålder brukar beskrivas som 12!!!
On topic, Nintendogs-spelen är charmiga, och Resident Evil: Deadly Silence är läckert.
Advance Wars: Dual Strike
Castlevania:DS
Castlevania: Portrait of Ruin
New Super Mario Bros
Osu!Tatakae!Ouendan!
Metroid Prime:Hunters
Mario Kart: DS
...är alla som alla DS-ägare borde testa. Helt sagolika allihopa. Rata inte Osu!Tatakae!Ouendan! bara för att det är japanskt, grymt musikspel och den europeiska versionen Elite Beat Agents kommer snart. :)
Andra spel jag rekommenderar som är en spelupplevelse utöver de vanliga är Phoenix Wright: Ace Attorney och Nintendogs. Ni som inte spelat de tidigare upplagorna av Super Mario 64 eller Resident evil borde verkligen skaffa SM 64: DS och Resident Evil: Deadly Silence.
Sen kommer det bara en massa finfina spel, bland annat Zelda: Phantom Hourglass. DS äger verkligen :D