Skillnaden är la att slim har nätverk inbyggt
Satt och tittade lite på en PS2, och fick upp den vanliga och slim. Är det någon skillnad på dessa förutom att den andra är mindre?
Fungerar alla tillbehör till båda osv?
14 svar · 933 visningar · startad av Jerpa
Satt och tittade lite på en PS2, och fick upp den vanliga och slim. Är det någon skillnad på dessa förutom att den andra är mindre?
Fungerar alla tillbehör till båda osv?
Skillnaden är la att slim har nätverk inbyggt
Okidoki. Fungerar det som med xbox eller vad har man det till? Länka ihop två stycken för att köra mot varandra på två TVapparater eller vad.
Har ju aldrig haft tvspel, förutom min xbox när den kom för några år sen. Visserligen fick jag ett 8bit när jag jobbade på ett returförtag och tjejens snes.
Det är nätverk för att kunna spela mot andra via internet, liknande Xbox-Live.
Slim har dessutom ingen fläkt så den låter mindre än den äldre modellen. Du har ingen möjlighet att installera en hårddisk i den slimmade versionen (vilket du har i den äldre).
Peeer skrev:
Slim har dessutom ingen fläkt så den låter mindre än den äldre modellen. Du har ingen möjlighet att installera en hårddisk i den slimmade versionen (vilket du har i den äldre).
Det går att installera en hårddisk om man moddar den lite :)
Mjo, men den rymms knappast i själva lådan.
Det går inte att koppla den till nätverket, och spara som på datorn hdd? Tänkte på att eftersom det inte är microsoft... så som med kryssboxen.
Nu vet jag att det bara blir gissningar och subjektiva åsikter men skall man vänta på PS3 eller bör man slå till på PS2 nu?
Jo det går använda hårddisk till den slimmade varianten utan att modda den.
Funkar med usb hårddisk.
Men nakdelen med slim är att den blir väldigt varm och sen om du ska chippa den och spela mp3 skivor tex så förstörs läsaren snabbare påden om du inte sätter in ett annat chip som är till för läsaren.
Sidbyte skrev:
Nu vet jag att det bara blir gissningar och subjektiva åsikter men skall man vänta på PS3 eller bör man slå till på PS2 nu?
Det beror ju på vad du vill, spela "next-gen" eller ej ;)
Jag hade inte slängt ut pengar på en ps2 när snart ps3 kommer.
annars kan man ju va så dum så man köper 360 eller wii också.. :P
Är inte tvungen att ha det senaste, men det skadar ju inte en prylnörd ;)
Huvudmålet är att ha en spelmaskin i vardagsrummet för att spela dels spel som Call of Duty men även att sambon skall få köra nåt karoekespel och lite andra spel hon hittat.
Behöver inte vara ständigt uppkopplad samt vill få "mycket för pengarna" :D
Hade du själv väntat eller köpt nu?
Sidbyte skrev:
Hade du själv väntat eller köpt nu?
Jag har en PS2:a sedan ett gäng år tillbaka och det är utan tvekan en fantastisk konsol. Favoritspelen är GTA Vice City och GTA San Andreas. Vill du ha mycket för pengarna så köper du en PS2:a nu och spelar dig trött på denna tills PS3 har gått ner i pris. Jag tycker 6000 kronor är för mycket, hade tänkt köpa en ändå och hade förhandsbokat men blev förbannad pga förseningen så jag köpte en Xbox 360 istället :P
En PS3 får det bli om ett år eller två ;)
Bästsäljande PS2-spel brukar även ges ut som premium-utgåvor och dessa brukar vara riktigt prisvärda!
Köp nu dessa (riktigt billigt):
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?ref=&id=35503
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=43584&lang=se&subsite=games&&ref=
och du kan spela länge :e
Fick precis en sms-avi från posten och där ligger en ps2a och väntar.
Precis som Compusa skrev så är det för mycket pengar just nu och då väntar jag hellre tills den går ner i pris.
Har ett chippat xbox sen några år tillbaka o är nöjd med det.
Wii verkar ha för tattig grafik och är nog bara kul ett tag.
Xbox 360 verkar man ju bara kunna ha att spela med än så länge. Verkar ta tid o fixa så man kan ha den till samma saker som vanliga boxen.