webForumDet fria alternativet

Need For Speed: Carbon

Datorspel

37 svar · 2 813 visningar · startad av Ode · sida 2 av 2

Frågan, av Ode

Såg att någon hade lagt rabarber på ett ex av detta så vi kör väl en tråd om det. Skall försöka fixa mig ett ex av det idag. Skall bli grymt kul att se vad det går för! Ni som har det, vad tycker ni än så länge? Danny, du får ju fixa dig det nu så vi kan "byta" bilbilder precis som i förra spelet. Och alla andra också förstås....

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Motståndet blev genast svårare när man kommer in i Darius territorie, köpte en SLR-Mclaren och vips börja vinsterna strömma in igen.
70 % klart i karriären och undan går det med min nya svarta skönhet :e
Lustgas, vinge, sänkning av bilen och en snygg svart kromlack. Bilens orginalprestandard är helt suverän.

slr.JPG

Klar med karriären. Löjligt motstånd från Wolf, Angie och Kenji i två race och sen lika löjligt motstånd av Darius. Det mest löjliga i spelet är när det dyker upp en ruta med någon av dessa fyras ansikten mitt i ett race och dom skrattar som dom var överlägsna fast dom ligger ett par hundra meter efter :e
Fick dock bara 88 % i karriärläget. Hoppade över alla Driftrace, finns iaf chans att köra dem senare om man vill.
Ska börja låsa upp alla bonuskort och köra alla snabbrace. Dessa utmaningar är nog svårare än karriär och utmaningsracen.

Medlem sedan nov. 20063 inlägg

Vart kan man köpa bilar?

hejsan har inte hittat vart man kan köpa bilar än? någon som kan ge mig en ledtråd;) kul spel annars har löst ca 25% hoppas det blir svårare mot slutet.

hittade de :D men tack ändå :P

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Razan87 skrev:

hittade de :D men tack ändå :P

Jag hade samma problem. :e
Välkommen till wF. :bire

tackar :D

Nu har jag lyckats komma på hur man skall köra drift i Canyonracen och med vilka bilar.
Har låst upp Brandbilen och testat den på en driftbana :e Den har värden som värsta supersportbil och går som en också.
Har lyckats klara 100 % i karriärläget nu, men har tabbat mig när jag sparade spelet och har bara 96 % vunna race allt som allt i hela spelet.

Har börjat om med en ny karriär med en RX-8 och har klått Kenji och vunnit hans bil för andra gången.

Det mest sjuka i spelet måste helt klart vara när man tävlar mot någon av bossarna och en ruta med deras ansikte dyker upp och skrattar som om dom var överlägsna i tävlingen fast dom ligger långt efter.

Fast spelet är både roligt och bra måste jag säga att det inte kommer upp i MW klass. Känns mer som ett mellanspel i väntan på det riktiga Need for speed.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...jaså... varför tycker du MW är bättre?! :)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Har klarat 68% nu och hinner nog inte spela så mycket mer i helgen. (måste ju plugga också)

Favoritbilen just nu är Aston Martin DB9

AstonMartinDB9.gif

Danny skrev:

...jaså... varför tycker du MW är bättre?! :)

Most Wanted kändes mer som ett komplett spel och inte bara ett extra tillbehör som Carbon kändes som.
Lite som Gran Turism 4 Prologue, ett smakprov inför GT4.

Carbon var både lättare och snabbare avklarat än Most Wanted. Men visst var det kul med de nya delarna i Carbon.

Är det någon som upptäckt att BMW i storysekvenserna har blivit en Supra istället. Skumt. Vad jag förstår skall Carbon vara en fortsättning av MW och börjar alldeles riktigt med att man blir jagad i BMWn som man flydde med i MW.
Men när sedan alla gängmedlemmar berättar vad de såg den där kvällen som man lyckades fly i MW kör man en silverfärgad Supra med blå stripes.

Vill varna alla som kör Carbon för att ha Yumi som körpartner i olika race. För mig har hon bara varit ivägen. På en bana klippte hon min bil i sista kurvan så jag landa på taket. Gissa om jag vann det racet? Fick köra om och passade då på att trycka upp henne i väggen i en kurva så hon kom så långt efter att jag slapp henne resten av racet. Ända nytta hon gör är att trimdelar blir billigare, annars skall hon hålla sig garaget.

romulus skrev:

Ända nytta hon gör är att trimdelar blir billigare, annars skall hon hålla sig garaget.

det är väl allmänt känt att kärringar inte ska köra bil? :e

Har hittat ett bra användningsområde till Dodgen. Fulltrimmad eller inte så har den en urkass väghållning, men kan man bara styra eländet plöjer man vilka bilar som helst med den.
Maxfart verkar vara 292km/h. Men möter man de två polisSUVarna i den farten flyger även dom :e
Polisspärrarna märks knappt när man kör igenom dem.
Men, men. Man skall som sagt var kunna hålla eländet på vägen också.
Rakt fram är den en murbräcka, på kurvig väg en tvål.

mur.JPG

satan vad fett... mmmm... raggarblodet sjuder lite vid åsynen av en Charger...

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag må vara dum, men vad har man egentligen crewmedlemmarna till förutom att få dragshjälp på vissa ställen och se en ev kortare väg? När ska man trycka på knappen o varför?

Jerpa skrev:

Jag må vara dum, men vad har man egentligen crewmedlemmarna till förutom att få dragshjälp på vissa ställen och se en ev kortare väg? När ska man trycka på knappen o varför?

Colin gör så att alla driftbanor blir bredare när du kör om han är markerad aktiv.
Samson är bra att ha med om man vill tjäna extra pengar i tävlingar, ger 10 % extra av vinstbeloppet.
Yumi skall man ha aktiv när man köper trimdelar, 10 % rabatt.
Nikki är bra att ha med i tävlingar om man inte har fulltrimmad bil, ger 50 % extra boost till din NOS. Hon är också bra att ha aktiv när man köper bilar, då man får rabatt där med.

Har precis kört frikörning med min RX-7:a som jag vann av Kenji. Började köra med 5 i Wantedlevel och resultatet ser ni här nedan. :e

Bilden på RX-7 an är några dagar gammal. Har i dagsläget (9dec) över 1 miljon i vinster.

jakt.JPGrx-72.JPG
Medlem sedan apr. 2002272 inlägg

Lira online

ingen av er som har börjat spela online?

Medlem sedan aug. 200559 inlägg

Vilken bil skall man använda för sista bossen?
Jag har jävla problem med honom ned för berget!

Vilken bil är ens bäst i spelet?

298 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
167 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)