Läste i nya Superplay att nya Gran Turismo skall säljas som en tom skiva som man sedan skall gå ut på nätet och köpa bilar, banor och uppgraderingar för riktiga pengar.
Att köpa alla 57 banorna skulle kosta runt 1100kr och köpa alla 770 bilar i spelet runt 4500kr. Sedan skall man ju köpa uppgraderingar till dessa också.
Vilken normal person har råd att köpa ett spel för över 5000kr (n)
Läste i nya Superplay att nya Gran Turismo skall säljas som en tom skiva som man sedan skall gå ut på nätet och köpa bilar, banor och uppgraderingar för riktiga pengar.
Att köpa alla 57 banorna skulle kosta runt 1100kr och köpa alla 770 bilar i spelet runt 4500kr. Sedan skall man ju köpa uppgraderingar till dessa också.
Vilken normal person har råd att köpa ett spel för över 5000kr (n)
Har också läst denna artikel i Superplay, och blir förbannad på speltillverkare som bara vill mjölka köparna på pengar. Vad fan gör det om dom säljer sin produkt billigt i affären om den inte är komplett. Vanligtvis kostar ett spel till Playstation runt 500 spänn. Om dom så säljer GT5 för 10kr i affären blir det ju ändå 10 gånger dyrare än andra spel om man måste köpa bilar, banor och uppgraderingar för riktiga pengar från tillverkaren.
Har scanat av artikel från Superplay om någon är intresserad.
jag kan förstå när man släpper extramaterial efter spelet släppts, och man tar betalt för detta, kanske lite extra bilar och några extra banor, men att redan från start ha vissa saker tillgängliga för nedladdningsköp, det tycker jag är fel. jag har betalat fullpris för spelet, då vill jag ha hela spelet också.
Läste på ett annat forum, en kille som läst en artikel från en japansk tidning "fujitso" tror jag den hette.
Där hade dom skrivit om detta också, men det verkade också som att det spel som skall släppas 2007 (Gran Turismo HD) är ett online spel och att Gran Turismo 5 skall släppas 2008 som ett vanligt spel med alla bilar etc.
Det negativa med online versionen är ju att den kommer att bli fasligt dyr, samt att jag läste i Superplay att Ferrari Enzo, skulle säljas i ett exemplar till högstbjudande på nätet.
Man kan bara hoppas att det inte stämmer. Ett spel för endast rika människor. (n)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e