webForumDet fria alternativet

Command & Conquer 3 Tiberium Wars

4 svar · 554 visningar · startad av Bengan

BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg

Är det bara jag som ser fram emot C&C 3? :)

Vad man hört av intervjuer så verkar de gå tillbaka till gamla hederliga C&C känslan. Saknade den i Red Alert 2 och Generals som dessutom såg alldeles för "tecknat" ut. EAs slakt av Westwood gjorde väl inte saken bättre heller...

Kolla en intervju med en av skaparna här: http://www.gamespot.com/pc/strategy/commandconquer3/media.html

Välj filmen "Command & Conquer 3 Tiberium Wars Stage-Show Demonstration ".

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Så länge de inte sabbar spelet som de gjorde i Tiberian Sun så är jag nöjd. Jag älskade gamla C&C, men TS var bara skräp. Gillade dock både RA2 och Generals, men inte lika bra som originalet.
Kan nog bli något det här.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

nice... om någon har highres filmerna så länka gärna till dom :)

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Nej, det är inte bara du.

BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg

Mr. N. skrev:

Så länge de inte sabbar spelet som de gjorde i Tiberian Sun så är jag nöjd. Jag älskade gamla C&C, men TS var bara skräp. Gillade dock både RA2 och Generals, men inte lika bra som originalet.
Kan nog bli något det här.

Det enda jag inte gillade med TS var att det gick så trögt att samla in tiberium vilket slöade ner hela spelet. Men med lite hackande av rules.ini så blev det riktigt bra faktiskt. Det fanns rätt många bra mods med som hjälpte till.
Något han trycker på i intervjun är ju att C&C3 skall vara inriktat på action och inte så mycket resurssamlande så det hörs ju lovande.

I övrigt tycker jag nog TS var det absolut SNYGGASTE i C&C serien.

168 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
166 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)