webForumDet fria alternativet

Fifa worldcup 2006 (xbox)

Datorspel

6 svar · 407 visningar · startad av dude

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg
Frågan#1

jag fattar verkligen inte hur man gör mål i det spelet?
Alltid (ofta) när jag kommer i friläge eller gör inlägg å ska nicka in bollen så flyger den ovanför målet. Det beror absolut inte på att jag trycker in skjuta-knappen förlänge, det är jag säker på. Istället misstänker jag att det har å göra med hur mycket man trycker på stryspaken samtidigt som man nickar/skjuter.

Men jag har inte lyckats begripa hur man ska göra för att inte skjuta/nicka över. Någon som lärt sig bemästra detta??

Sen kan jag även tillägga att jag hade kunnat rita en snyggare gräsmatta i paint än vad EA Sport har gjort!!!!

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Caféet!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Vet tyvärr inte hur man ska göra men efter att ha spelat Pro Evolution Soccer klarar jag inte av FIFA längre.

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

Jag har spelat det en del på xbox (Vunnit VM med Sverige så klart!)...

För mig var det inga problem alls.. tycker snarare att det blivit enklare... Inte helt svårt för Zlatan att stänka upp den i krysset från straffområdeslinjen...

Har du testat o sänka svårighetsgraden lite? att däremot nicka in den är inte helt enkelt.. jag tror det handlar om tajming där... Tajmar du fel går den över... vad tror du om det?

Guldspel förresten. Bra mycket bättre än FIFA2006 tycker jag.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

caze skrev:

Vet tyvärr inte hur man ska göra men efter att ha spelat Pro Evolution Soccer klarar jag inte av FIFA längre.

Ännu en som kommit till insikt :) Kan förövrigt tipsa om Winning Eleven 10 som precis har kommit ut och är den japanska versionen av Pro Evolution Soccer 6 som inte släpps förrän i höst.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Tycker att Fifa World Cup är ett riktigt bra spel, betydligt bättre än Fifa 2006. Det krävs mer skicklighet för att göra samma saker som i 06. Diggar det snabba spelet.

Har testat de två senaste PES-spelen men inte riktigt gillat dem. Klart det är bra spel båda, men det tar tid att komma in i dem. Skulle faktiskt vilja säga att World cup är en sväng åt PES-hållet..

Det enda som stör just nu är att man inte kan välja väder i en match så ibland är hela planen tokmörk, ibland ljusare.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

m_soderlund skrev:

Skulle faktiskt vilja säga att World cup är en sväng åt PES-hållet..

Jo men det beror på att Fifa insett att de har blivit totalt frånåkta och att det inte fungerar att släppa samma spel år efter år i en annan förpackning. Som de skrev på IGN "If you can beat them, join them".

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)