webForumDet fria alternativet

Microsoft Flight Simulator X

Datorspel

17 svar · 1 164 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

Såg att det har börjat släppas skärmdumpar från nästa version av FS, Flight Simulator X.

http://www.fsplanet.com/fsplanet_com_fsx.htm

Jaha, då börjar väntans tider igen... ;)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Rikard skrev:

Såg att det har börjat släppas skärmdumpar från nästa version av FS, Flight Simulator X.

http://www.fsplanet.com/fsplanet_com_fsx.htm

Jaha, då börjar väntans tider igen... ;)

Vill ha! Bara att börja spara till en monsterburk tills jul då... :bire

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Man börjar undra vad det är de har förbättrat den här gången. Jag ser iaf bara lite förbättrade texturer samt reflektiva våta underlag.

Precis, Phorper. Nu är det väl dags att uppgradera. Igen. :p

Texturerna ser ut att ha blivit mångfaldigt förbättrade. Både backen, vatten och molnen. Det sista är inte minst viktigt. Jag vet att diskussioner har förts om en förbättrad ATC och att få in fler moderna flygplansmodeller. Men allt är ju höljt i ett utvecklardunkel. ;)

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Hur lång kan man flyga i spelet? Hur stor det av jorden är mappad?
Jag antar att man inte kan flyga till en liten by som heter xejdiuo i östra Mongoliet ;)

kobranturre skrev:

Jag antar att man inte kan flyga till en liten by som heter xejdiuo i östra Mongoliet ;)

Du kan flyga överallt på hela jordklotet.

Man kan garanterat flyga till den men den kommer förmodligen inte vara av det mer detaljerade slaget. Sen är väl chansen att det finns en flygplats där inte så stor då. :)

Medlem sedan jan. 2001716 inlägg

Phorpher skrev:

Du kan flyga överallt på hela jordklotet.

Man kan garanterat flyga till den men den kommer förmodligen inte vara av det mer detaljerade slaget. Sen är väl chansen att det finns en flygplats där inte så stor då. :)

Enligt vad jag har hört så ska man inte kunna flyga till Nordpolen.
Det är tydligen någon begränsning som har hängt med sen tidiga versioner av FS.
Hur det är med Sydpolen vet jag inte.

kobranturre skrev:

Är byns namn rätt stavad? Hittar ingen sådan by när jag söker på Google.

Medlem sedan feb. 2005248 inlägg

Ser ju bra ut. Nu får man bara hoppas på att de har bytt ut grafikmotorn mot något bättre.

Demo tillgänglig för nedladdning: http://www.download.com/Flight-Simulator-X-demo/3000-7545_4-10570926.html

Har läst på andra forum att det flyter på ganska bra för de flesta, för mig är det dock obrukbart tyvärr :(

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

äckligt snyggt! det är så man blir lite flygsugen...

Två screenshots från mig..

fsx.jpgfsx2.jpg
Medlem sedan mars 2001325 inlägg

Har aldrig spelat eller testat FS någonsin. Vad är det som gör spelet roligt? Sitter man inte bara och kör transportplan rakt fram ungefär? Kan ju iof vara jag som missförståt spelet en aning ;)

cmk skrev:

Har aldrig spelat eller testat FS någonsin. Vad är det som gör spelet roligt? Sitter man inte bara och kör transportplan rakt fram ungefär? Kan ju iof vara jag som missförståt spelet en aning ;)

"bara"?! :) ...det är ju det som är grejjen... bara folk med värsta kontrollbehovet som spelar sånt där vet du, man måste ha full kontroll på precis allting :) ...nä skojjade bara... alltså, när man lärt sig det där är det nog kul, man kan ju se det som allmänbildning också, man lär sig flyga! Själv håller jag mig till stridsflygplan...

Medlem sedan mars 2001325 inlägg

Danny skrev:

"bara"?! :) ...det är ju det som är grejjen... bara folk med värsta kontrollbehovet som spelar sånt där vet du, man måste ha full kontroll på precis allting :) ...nä skojjade bara... alltså, när man lärt sig det där är det nog kul, man kan ju se det som allmänbildning också, man lär sig flyga! Själv håller jag mig till stridsflygplan...

Behöver man ha en massa avancerade kontroller till spelet eller räcker det med tagentbord? Annars kanske jag skulle testa demot :)

Visst går det med tangentbord och mus, men då blir det ju inge vidare känsla :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)