webForumDet fria alternativet

TV-spels tips

Datorspel

11 svar · 725 visningar · startad av Rotfrukt

Medlem sedan dec. 200551 inlägg
Frågan#1

Här är jag och undrar vilket tv-spel jag skall köpa till mitt XBOX och ni kanske kan hjälpa mig att hitta något spännande och skärmklistrande spel?

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Fahrenheit rekomenderar jag dig att du kan köpa. Ett helt underbart spel rakt av. :f
Och Webhallen har det billigaste priset på det.

Mer tips? :bire

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Gamla X-BOX eller X-BOX 360?

Compusa skrev:

Gamla X-BOX eller X-BOX 360?

XBOX inte 360

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Flyttas från Musik, TV & Film.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

- Burnout 3, inte revenge då det hänger mest på tid hit o dit hela tiden, inte lika roligt då.

- Flatout, som burnout men här är det rallycross/folkrace, kan bli tråkigt efter ett tag men det håller.

- SSX on tour eller Amped2, båda snowboardspel. De är rätt lika men jag gillar SSX bättre, trots att amped2 har en skola så man kommer igång bättre. Är även roligare banor och tävlingar i SSX.

- Project Gotham Racing 2, snyggt och roligt bilspel, dock inte lika snyggt som till 360.

- Oddworld / Oddworld SW. Första tyckte jag var roligare, kanske för barnsligt men ändå kul o lagomt svårt. SW är 1a & 3e persons, svårare, snyggare men lika roliga filmer, ja men de hör ju till...

- Need for Speed Most Wanted, som till PC men på konsoll helt enkelt.

- Slot Car Thunder, du kör din egna bilbarna. Kan tyckas vara tråkigt att bara åka efter en 4spårig väg och så tyckte även jag, men efter att ha kört det några gånger och dessutom med en polare är det skitkul. Byter bana fram o tillbaka, prejar av andra, skjuter misiler på andra bilar eller på hinder, ja det är inte bara att åka. Hål i banor, skarpa kurvor, spiraler uppåt, loopar mm mm.
Minor som du lägger ut tills nån kör på dessa, speed - du åker fortare, åker du tillräckligt fort kan du få följa med genom loopen. Samt "hopp" då du kan hoppa på barnan men gör det på ett bra ställe.
Miljöer, ja, vardagsrum, badrum mm, mörka rum, uppför trappor, upp mot väggen. Ja allt som man bygde som liten.
Dock måste man låsa upp det mesta på singelplayer för att få ta del av det p multiplayer.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Vet inte om det finns dansmattor till Xbox, men det borde det göra. Köp en sån för två spelare och sen ett valfritt dansspel, hur kul som helst! :) Värsta partygrejen också som polarna kan använda på fester och tävla mot varandra (om du inte har alltför blyga och mesiga kompisar). Att spela vanliga spel med dansmattekontroller ger en ny utmaning också. ;)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Forza Motorsport: Enligt mig det bästa bilspelet till Xbox. Dessutom kostar det bara 149 spänn på Elgiganten. :)

GTA3, GTA Vice City och GTA San Andreas: Grymma spel som känns ganska givna.

XIII: Ett väldigt snyggt celshadat (tänk serietidning) FPS-spel som IMHO fungerar fint att köra med handkontroll.

Top Spin: Ett snuskigt kul tennisspel, särskilt om man kör flera.

Mashed: Kul och annorlunda bilspel, helst ska man dock vara två eller allra helst fyra stycken för att det ska vara riktigt kul. Man kör inte splitscreen utan alla bilar "filmas" ovanifrån och delar på samma skärm. Grymt!

tack allihopa för att ni har gett mig lite inspiration

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

GTA SA
GUN
NFS Most Wanted
Dead or Alive (skulle nästan kunna köpa en konsoll bara för att få slåss lite, finns ju inget sånt här till PC längre)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Halo 2 - Kul i split screen multiplayer.
Brother in arms - Skön ny typ av krigsspel. Du styr en grupp av soldater plus dig själv givetvis medans det är strid, känns rätt ballt.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)