W Wiberg Medlem sedan juni 2000 3 169 inlägg Frågan 6 jan. 2006 18:38 #1 Tänkte återuppliva gamla minnen och börja lira lite CS igen. Vad behöver man för att kunna spela det nu för tiden?
Har HL + CS men jag antar att man behöver något anti-fuskprogram eller liknande? Och vad är steam för något? Behövs det?
Steam är Valves nya verktyg för att anti fusk / nerladdnings möjligheter av de senaste produkter och ett centralt stället med alla deras produkter (och även andras).
W Wiberg Medlem sedan juni 2000 3 169 inlägg Vilket betyder att jag måste ha det?
inte måste... men de senaste CS versioner finns (officellt) bara på Steam.
Danny Medlem sedan juli 2004 12 913 inlägg Det finns ju andra piratservrar eller vad det nu blir där man kan spela utan steam...
Men eftersom du har en nyckel till Half-life så tycker jag du ändå ska köra på Steam versionen. Finns mycket roligt med steam.
W Wiberg Medlem sedan juni 2000 3 169 inlägg Danny: Du råkar inte ha nån bra lista över sånna servrar?
voigtann1: Har laddat ner steam nu. Ansluter man till spel via steam eller som tidigare genom CS?
Starta Steam och då kan du bara tycka på spelet du vill ha sen är det som nästan som vanliga Half-life.
W Wiberg Medlem sedan juni 2000 3 169 inlägg Har redan HL+CS installerat med det verkar inte steam fatta. Händer iaf ingenting när jag försöker ansluta till ett spel. Kommer bara till en sida där dom vill att jag ska köpa spelet igen.
Danny Medlem sedan juli 2004 12 913 inlägg installerat allt i rätt ordning?! har för mig det var lite pyssligt med det där, spelade HL2 förut och det var lite knepigt att få igång... men det var minsann värt det!
Du måste ladda ner steamversionen av HL och CS... Det är bara att kryssa in att du redan äger version av HL eller CS... då be dom dig om en CD key.
W Wiberg Medlem sedan juni 2000 3 169 inlägg Tips på servrar där man kan lira utan steam?
Omständigare program får man leta efter...
W Wiberg Medlem sedan juni 2000 3 169 inlägg Okej. Då har jag installerat steam och t o m betalat för att ladda ner CS. Men fortfarande händer inget när jag ska ansluta till en server?
mayday Medlem sedan aug. 2000 3 473 inlägg Softare med steem
bara skriva in sin cdkey så laddar den ner o sköter de du har rätt till