webForumDet fria alternativet

Xbox360 - tonight baby

Datorspel

30 svar · 1 358 visningar · startad av magnusfeldth · sida 2 av 2

Frågan, av magnusfeldth

På fredag släpps xbox360, många affärer har öppet extra inatt. Nån som köper en då? De flesta större kedjorna är redan fullbokade, OnOff och Elgiganten som inte kört med förhandsbokning skall dock naturligtvis ha ett par stycken. Jag är uppbokad och får min troligen inte förrän senast den 16:e dec. Dock, eftersom jag bokat den på EB games och de har principen att man har 48 h på sig att hämta den

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Skjutspel som Call of Duty eller CS är mycket skönare på PC men det är bara för att jag är mycket säkrare med musen än handkontrollen, vilket endast är en vanesak. Det roligaste med Tv-spel är det sociala när man kör fyra spelare eller dylikt och det är så mycket ballare att sitta tillbakalutad i soffan som Dryden uttryckte det.

Får jag inte Xbox 360 i julklapp köper jag mig själv ett exemplar.

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Självklart kommer alltid FPS vara mycket bättre på dator där du har fullständig kontroll p.g.a. musen. Jag vet inte hur bra det blir om man kan plugga in mus till en konsoll, men jag tror fortfarande att man kommer tappa lite kontroll jämfört med PC.
Dock är racing/plattform/fighting/beat 'em up/shoot 'em up m.m. alltid bättre på konsoll, då man får en mer avslappnad stil och känslan av direkt kontroll.

Det är också oslagbart att spela framför tv:n, speciellt om man har en större tv med HD-stöd.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jodå, jag har också lite svårt för FPS med handkontroll men är man två om problemet och kör split screen så kan det bli brutalt roliga närstrider. Tro mig, jag och polaren har svurit långa ramsor över varandra, spelet, kontrollerna och så vidare. :e

Jag förstår precis vad du menar Dryden.
Jag körde en match i Perfect Dark Zero på Live igår, och mötte där en snubbe med automatvapen.

Jag tror vi snurrande runt varandra i 2 minuter och avlossade runt 300 skott var. Därefter blev det melee-fight, som tog ungefär 3 minuter. Det var rätt intensivt, det bästa var att jag lyckades få in sista smällen. (Vi slog varandra ungefär 2-3 gånger var på 3 minuter)

Värsta tuppfighten. På PC är det aldrig så, där läser man oftast texten "Headshot" istället för att spela.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Fick äntligen min idag :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Vilka spel har ni?

Jag sitter enbart på PDZ för tillfället.
Men har även köpt arkadspelet Geometric Wars 2 för 48kr, det var det värt.
Sen har jag beställt PGR3 och Condemned från wow-cd, vilket bör dyka upp inom 1-4 vardagar.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Condemned, Madden 06, PDZ nu och King Kong kommer på måndag.

Koplik, vad har du för gamertag? (om du nu kör live)

magnusfeldth skrev:

Condemned, Madden 06, PDZ nu och King Kong kommer på måndag.

Koplik, vad har du för gamertag? (om du nu kör live)

Min gamertag är Seiphon

...Bättre sent än aldrig(?)

Låt tråden dö igen nu :r

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Finns en annan tråd för det, vilken du förövrigt redan skrivit i din tråduppryckare :p

Compusa skrev:

Finns en annan tråd för det, vilken du förövrigt redan skrivit i din tråduppryckare :p

Visst fasiken, hade för mig att jag hade angett min gamertag någonstans tidigare. Aja, skyller på att det är fredag :moose

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)