webForumDet fria alternativet

Need for speed: Most wanted!

Datorspel

396 svar · 23 913 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 19 av 20

Frågan, av M.Cheraghi

Någon som lagt tassarna på det ännu? Vad tycker ni isåfall, jämnfört med UG2. 10-4

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Jag kör alltid fult mot AI-snutarna i spelet, är ute efter höga poäng i alla kategorier. Allt under wanted nivå 5, är för nybörjare som kanske skall hålla sig till lägre nivåer tills dom lärt sig banorna bättre.
Körde min Viper igår och som vanligt losar jag snutarna inne i stadium. Bästa ställat att vila eller kyla ned under långa körningar. Hade precist blivit av med snutarna och drog på för fult ut på motorvägen. I vanliga fall brukar det stå en vägspärr med fyra bilar strax utanför, men den här gången fick jag lite panik. När jag kom ut på motorvägen hade jag 10-12 vita snutcorvetter framför mig. Har inte sett så många framför bilen någon gång. Hade ett rent helvete att ta mig igenom. Men med fullt pådrag med NOSen och en hel massa buffande och pit-manouvers kom jag igenom :e

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

stadion är bra! man köra runt runt på stora "motorvägen" där, sedan när man uppfyllt det man ska göra, då kör man in i stadion och chillar... ett gammalt favoritställe annars är vid bussstationen eller vad det är, där kan man köra upp en våning sedan helt plötsligt är man helt lost för dom, det ska stå 20 bilar under och en helikopter utanför, men det går bra ändå :)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Kan inte riktigt hålla med om att busstationen är väldigt bra. Vissa snutar åker upp där, men ibland tar de i så mycket att de flyger igenom glasrutan. Men jag har blivit inträngd mot en vägg på övervåningen men kommit loss.

Ett annat misstag var att åka ut på bussarna. Visst, man får mycket poäng för att snutarna krockar med varandra... men att komma därifrån är inte det lättaste sen. Du kan inte, eller jag kunde inte iaf, komma in i huset utan att hoppa ner på parkeringen först o sen åka in i terminalen igen.

Ja det gället att komma in där lite före snutarna så dom inte åker upp dom med, isf får man dra och återkomma :) ...jag tycker det har fungerat utmärkt alla gånger jag provat. Men jag brukar ta lite var som helst, det finns en kurvig landsväg, där man kan gena i kurvorna på små stigar. En gång körde jag en såndär genväg, medans snuten körde kurvan utanför, sedan stannade jag mitt i och lyckades hålla mig undan ända tills det var över... haha... dom är bra dumma ibland... bara att prova var som helst, de där spottarna brukar inte vara nå bra att åka till för vägen dit brukar ju oftast vara bevakad...

Tråkigaste med NFSMW :( Någon som vet var det här felet ligger?

debug.JPG

nån programmerare som druckit för mycket Jolt? :birp

. :L

Har lyckats med att köra en polisjakt i över en timme. Köpte och trimmade en GTO och började mosa snutar. Efter en timme gömmde jag mig på stadion och kylde ned. När jag sedan skulle tillbaka till garaget stängde spelet ned.
AAAAhhhrrrrrgggggggggg. Förlorade över tio miljoner poäng x(
Har skrivit till EA och bett dom erkänna att det är något fel på spelet eller ersätta mig med tio miljoner poäng :e
Får se vad dom svarar på Måndag.

GTO1.JPG1timme.JPG

Haha... ja vi får hoppas du får tillbaka dina poäng då, skicka din save-fil till mig så kan jag trolla dit lite poäng annars :)

Skaplig jakt för övrigt :bire

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

spelar ni detta spel fortfarande ... a utråkad idag o kom till 1:an men tröttna sen igen ... båringspel allt e lika dant hela spelet igenom

Medlem sedan nov. 2004112 inlägg

Enda grejen jag är sur över är att det laggar!
Jag har sämst inställningar, stängt av motion_blur_enable. Stängt av particle_enable. Dessutom höjt cachet till 470Mb/1024Mb

Jag har endå ett XFX Geforce 7800GT (8500 p. 3DMark05)

Jag kör runt och det går jättebra, tills jag åker in och handlar något, eller åker till safehouse. Efter det, när jag åker ut på gatorna igen. Så laggar det sönder! (Inte bokstavligt men det känns som det)

Jättejobbigt :(

Men det där är konstigt, jag har inte ändrat nånting alls, bara installerade spelet och körde på min Athlon 64 3500+ med 1 Gb Ram och ett GF-6600 GT PCIe-kort med 256 Mb minne... har t om ökat inställningarna lite nu så det faktiskt ser riktigt fint ut, har aldrig laggat nånting alls... kasta datorn! :)

Surt, jag har liksom både bättre cpu och grafikkort än dig. Måste ha en flaskhals någonstans.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

omax skrev:

Surt, jag har liksom både bättre cpu och grafikkort än dig. Måste ha en flaskhals någonstans.

Inget program som ligger i bakgrunden, typ norton eller nån torrent eller dc?

Norman förmodligen... Ska testa stänga av det nästa gång

Fick svar från EA angående att spelet fryser eller stänger ned sig efter långa biljakter.
Som vanligt fick jag standardsvaren: Avinstallera och ominstallera, formatera om datorn etc etc. Allt som jag redan gjort och lagt ned flera dagar på att göra.

Fick dock supportkillen att hålla med om att han också trodde att det var något fel i spelet som han dock inte kunde hjälpa mig med.
Det räcker för mig. Har lagt NFSMW på is. Nu ger jag mig på strogger i Quake 4 istället.

Medlem sedan okt. 20064 inlägg

Hur tar man screenshot?

Vilken knapp tar man screenshot på och var hamnar bilderna sen? Tacksam för svar!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

F12
Hamnar i \Documents and Settings\User\My Documents\My Pictures

om jag minns rätt

Ok alltså var hamnar dom var går man in alltså vart ligger documents and settings? :S

Jag hittar bara All Users och Compaq_ägaren

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)