webForumDet fria alternativet

Need for speed: Most wanted!

Datorspel

396 svar · 23 917 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 17 av 20

Frågan, av M.Cheraghi

Någon som lagt tassarna på det ännu? Vad tycker ni isåfall, jämnfört med UG2. 10-4

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag kollar i princip aldrig på tider. När en polare och jag brukar(de) köra nätverk så har han alltid koll på statistik och skit, hur många poäng vi hade osv... jag bryr mig aldrig om sånt... bara siffror ju ;)

Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Är inte intresserad av poäng och statistik, vill bara veta om det är någon här som kan klå min tid.
Jag tycker själv jag kör rätt bra men vill veta om jag verkligen är det.
Kör banan och ge mig ett litet hum om det.

För övrigt. Vad kör alla här med föresten? Har själv Gran Turismo 4 ratt och pedaler från Logitech. Suverän att köra med även på PC. Gran Turismo 4 på PS2 har den 360 graders svängradie. En jävla go körkänsla. Funkar dock bara på spel som har detta i spelet. Annars funkar den som alla rattar, 180 grader.
Växlingar kan skötas både med paddlar eller sekvensiell spak vid sidan av ratten.

Kan prova köra den nån dag när jag får tid. Har inte spelat något alls på över en vecka. Så mycket nu med skola och jobb, jobba i helgen också :(
Jag kör med en Logitech jag med... fast en RumblePad 2, bra den

Har precis klått Earl blacklist 9 med min Punto. Som vanligt var jag tvungen
att trimma mot blacklist 10. Går inte köra dragracing utan NOS, om man vill vinna. Punton har ju bra accelaration från början och med NOS uppgradering 2 får den en rejäl kick :)
Upptäckte en ny rolig grej med NOS uppgradering. Stapeln för accelaration ökar och det gör även bilens accelaration fast man inte använder NOSen :e

Jag brukar köra dragrace utan att använda NOS annat än i nödfall eller på slutrakan bara, möjligtvis i starten för att komma bra, nä jag älskar dragrace och det brukar gå som en dans, jag skulle nog vunnit de flesta dragrace utan NOS, det gäller bara att komma i bra läge tidigt och lägga sig ivägen för motståndaren...

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Det jag inte förstod i början med det var att man slapp styra. Bara att byta spår så att säga. Varför är det så?

jadu... säg det... har varit så ända sedan UG1. Det är säkert bara för man ska kunna koncentrera sig på den höga farten och det är tänkt att det ska gå rakt fram enbart, förutom när man byter "spår". Men lite märkligt är det ju. Å andra sidan, om det ska vara dragrace på riktigt ska det inte vara nån annan trafik med, lite konstigt är det, så det där gör inte så mkt, hade man vart tvungen å styra själv hade det ju varit ännu svårare :)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Satt o styrde för glatta livet men det hände inte så mycket... gav upp en gång o bilen svängde ändå. Jaja, spelet är lite småkonstigt, det har ju konstaterats i denna tråd.

Danny! Vad jag menade med att NOS är nödvändigt i dragrace är att jag inte har några andra uppgraderingar. Slängar jag på alla motor, växel mm är det inga som helst svårigheter att klå någon AI i spelet. ;)

Jerpa! Anledningen till att du inte behöver styra mer än för att undvika trafik är att när du kör som en vilde och är tvungen att växla manuellt så skulle det bli för svårt för de flesta spelare. Många spränger motorerna när de när det är dags att växla.
Vidare när man byter spår i dragrace är det inte bara att vrida på ratten och tro att bilen svänger så länge man håller åt sidan. Man är tvungen att svänga sen släppa och sen svänga igen för att byta till nästa spår. Dessutom kan man inte köra i vissa spår därav svänger inte bilen heller. :)

Jag har skrivit till EA och lagt fram förslag på vad dom kan ändra till nästa spel, tror dock inte om det ger något resultat. :l

Testat fler bilar på "Petersburg & Camden.
Murcilagon var väl okey men inte lika bra som Porche Carrera GT.
Knäckte dock bägge med min Gula Cobalt SS. :e

murcilago.JPGcobalt gul.JPG
Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Har bara lirat på Xbox innan, köpte spelet förra veckan och satt och spelade för glatta livet, hade spelet igång flera dagar på burken, bara alt-tabbade när jag gjorde annat, upptäckte att när jag spöat 15, 14, 13 och 12 i blacklisten att jag inte kunde uppgradera min bil, 0 trim, 0 NOS, nada, rent original :)
En omstart av spelet löste problemet, får väl börja bidra med lite screens jag med framöver när jag besegrat lite fler :)

Nu har jag lite problem däremot, installerade det på min andra workstation istället, när jag kör igång spelet går allt i ultra-fart, allt går 3-4ggr fortare än det ska göra, ser ut som man kör i 800 blås.
Finns inte en janne att hänga med och försöka styra

Någon som råkat ut för detta ? :OO

Låter som ett intressant fenomen... här börjar man bli fartblind och önskar att man kunde komma över 398 km/h så det kunde röra på sig... så säger du att dina går utav bara helvete... orättvist :)

Läst på lite forum nu, verkar inte som Most Wanted gillar Dualcore och SLI :(

Klarat blacklist 8 (Jewel) med min Punto nu. Har bara NOS 2 uppgradering så det blev lite trångt mot henne denna gången också.
När jag körde min lite trimmade Cobalt SS hade jag också trångt mot Jewel.
Är det någon mer som har upptäckt att Jewel med sin Mustang ger tuffare motstånd än övriga högre upp på listan.
Jag fullkommligt krossar blacklist förare, men Jewel är en seg rackare :)
Kaze (blacklist 7) suger, och hon ser ut att kunna göra det också :e
Ming (blacklist 6) åkte på stryk i sin Lambogini Gallardo mot Rosa Punto :)
Behövde inte ens anstränga mig.
Har börjat köra på internet nu mycket roligare, många bjuder bra motstånd.

jade.JPGkaze.JPG
Medlem sedan mars 20062 inlägg

Hallå hjälp mig snälla någon...hur gör man på Drag Race ??? min motor blir överhettad hela tiden.
Är helt färsk på att köra bilspel, men köpte detta bara för skojs skull till 360 och måste erkänna att det är skitkul ! Men som sagt, har problem med att köra Drag Race...
Har läst att det underlättar med att trimma NOS, haha vet inte ens vad NOS är ?
Måste man växla manuellt på Drag Race, i så fall hur växlar man ?
Ja ni hör...vet inte ett smack.
Snälla någon, berätta exakt hur man ska gå till väga för att köra Drag Race ? känner mig helt lost och vill komma vidare jue ! ( Sitter fast på Drag Race mot Baron just nu )

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

NOS är lustgas.
Den blir överhettad för att du inte växlar, i dragrace är det manuell växling som gäller så kolla inställningarna för att se hur du växlar.

red/ Såg nu att du var ny här, så.... Välkommen till wF :birp

Medlem sedan mars 20062 inlägg

Aha ! det är typ den där Nitron man kan köpa och fylla på alltså ?
Ja får la gå in där och se vilka knappar som e vilka hehe
Tusen tack för tipsen i alla fall, schysst ! ska testa lite här sen nu så får vi se ifall jag kommer nån jävla vart.

Tack så mycket ! verkar vara en trevlig sida !

Medlem sedan nov. 2004112 inlägg

Nu har jag också skaffat mig detta roliga spel :D

Fast lite småledsen att det laggar till efter en stunds körande. Och även efter omstart av spelet.

Har ändrat i regedit på g_MotionMlurEnable till 0 och detsamma med g_ParticleSystemEnable

Dessutom har jag ändrat CacheSize till 400 Mb (3355443200) <-- Säg till om jag räknat fel. Jag har 1 GB ram. Kör en fullmoddad Mazda RX-8 och en stock Mustang GT. Började i morse... =)

grattis!!! skitballt spel det där! Men laggar det efter en stund?! har jag inte hört förr, märkligt... jag har 1 Gb Ram jag med och det funkar finfint här, har inte ändrat nånting alls, hur är det då om du ställer ner grafiken lite, bara för å prova alltså!?
Om du ville ha 400 Mb i byte har du räknat fel 400 x 1024 x 1024 = 419 430 400 byte :)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)