webForumDet fria alternativet

Need for speed: Most wanted!

Datorspel

396 svar · 23 913 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 15 av 20

Frågan, av M.Cheraghi

Någon som lagt tassarna på det ännu? Vad tycker ni isåfall, jämnfört med UG2. 10-4

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Ny DVD-läsare. Vann över Big Earl´s Lancer (blacklist 9) och mot Jewel´s Mustang (blacklist 8). Blev lite tajt på slutet mot Jewel, var tvungen att preja henne :e
Min bil har fortfarande bara växeluppgradering 2 och NOS uppgradering 2.
Få se hur länge det räcker. Märkt en lustig grej när jag kör race, om jag inte använder min NOS gör inte mina motståndare det heller.

tajt mot jewel.JPGcobalt4.JPG

Kaze (blacklist 7) syns knappt på bilden. Ming (blacklist 6) kör en Lambogini Gallardo, nästan fulltrimmad. Ändå klår jag honom med min Cobalt SS, jämnför värdena på bilarna :e Även Ming syns långt bak i bild.
Har fortfarande bara växel och NOS uppgradering 2, har däremot snyggat till min bil med en kolfibervinyl och en vinge, helt utan kostnad förstås.
Här köps inget i onödan :)

kaze.JPGming.JPGcobalt5.JPGgallardo.JPG
Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

romulus:
Du lär vel ha fått snutjag i några av racen, hur är poliserna då?
Har du åkt fast nångång?

körde ett sprintrace idag med max sannolikhet till snutar. Vann lätt över mina motståndare men fick ett snutjag som var utöver det normala. Blev ta mig fan inte av med dem. Höll på i 43 minuter innan jag torskade. Tror du jag var förbannad eller? Får väll skylla mig själv när jag envisas med att köra med full wanted level från början av alla race. I detta fall, 4. En del kan nog bero på min dåligt trimmade bil också. Men fan den som ger sig.
Är ett race och en milstolpe ifrån att köra mot Websters Corvette.

:) Glad igen! Webster is toast! (blacklist 5) Tog mig 20 försök på första banan, lyckades till slut trycka upp honom i en mötande bil men det var ändå på håret att jag vann. Bana 2 och 3 är en och samma, enda skillnaden är att andra banan är ett högsta hastighets bana och tredje är sprint. Inga som helst problem på dessa banor, markören för hans bil släpade bara med i nedkant på cirkeln.
Killen var så långt efter så det är skrattretande :e
Det är egentligen ett jävla dumt spel. Ena stunden kommer bilarna ikapp, så man tror att dom varpar. Andra stunden är dom så långt efter att man undrar var dom är. Men det är jävligt svårt att sluta spela ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

romulus skrev:

Det är egentligen ett jävla dumt spel. Ena stunden kommer bilarna ikapp, så man tror att dom varpar. Andra stunden är dom så långt efter att man undrar var dom är. Men det är jävligt svårt att sluta spela ;)

Ja... det där är bra märkligt. Man tror det är lungt och att racet är vunnet, men inte då, efter nästa kurva kan dom ligga precis bakom ändå, lite mysko som sagt. Det borde dom kunnat lösa bättre... men men... det är beroendeframkallande spel iaf, det är helt klart. Jag har just nu fastnat på #63 eller vad det är, så äckligt svårt, man får inte göra ett endaste misstag :(

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Laddade ned demot igår och fann ingen spelkänsla alls. Kändes som om det var bättre att spela på PC för tre år sedan.

Välkommen tillbaka Danny. Kom inte ihåg vilken bana 63 var, så jag körde om den. Du har rätt om snåla marginaler. Det svåra är inte tiden eller alla snutar, utan den jävla trafiken. Speciellt gula bilar som bromsar och svänger in mot mig. Klarat dock med 0,17 i marginal :e

63.JPG

Johnny Vegas i sin Viper (blacklist 4) fick också spö av min Cobalt SS :e
Var dock tvungen att trimma för att få köra mot honom. Krävdes 5 milstolpar
4 var inga problem, lite snutjag, buffa polisbilar mm. Men sen var det bara fartkameror kvar. Lägsta hastighet att köra var 245km/h, men min bil gjorde inte mer än 244km/h på motorväg och fult tryck med NOS :L
Lade till motoruppgradering 2, fortfarande inget på väghållning och med tanke på att detta är den bil som har sämst väghållning av de 4 bilar man kan välja från början.

cobalt6.JPG
Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

caze skrev:

Laddade ned demot igår och fann ingen spelkänsla alls. Kändes som om det var bättre att spela på PC för tre år sedan.

"Den som letar, han skall finna"

Synonymen till NFSMW ÄR spelkänsla! :)

sneeze skrev:

"Den som letar, han skall finna"

Synonymen till NFSMW ÄR spelkänsla! :)

Jag håller med, tycker känslan är bland det bättre i NFSMW, iaf bil-mässigt...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Har tagit upp spelandet av MFSMW efter en tids uppehåll. Dock på en annan dator, så jag fick fick börja om. Lite surt. :e

Hur länge har ni hållt på för att nå upp till Top 3 på Blacklist? Ungefär. Bara så man vet vad man ska vänta sig. ;)

Blev just blacklist 3 med min lätt trimmade Cobalt SS. Blev trött på att spelet var så jävla lätt att varva med min förra fulltrimmade Cobalt, så jag bestämde mig för att klara spelet med en så minimalt trimmad bil som möjligt.
Har hållt på sedan den 6/2.

cobalt7.JPG

Men om man ändå ska hålla på å snika så skulle jag personligen ha valt en annan bil. Cobalt går ju ändå hyffsat jämfört med de andra två. Jag skulle haft en Punto, haha.. svinlöjlig bil, tänk å spöa Razor med en närmast original Punto! :birp

Detta är skrattretande. Klådde precis upp Toru Sato i sin SLR :e
Vann hans bil gjorde jag också, jämnför värdena mellan min Cobalt och SLR:en

Testade en Punto och den går faktiskt bättre än Cobalten i standardutförande
men visst hade det varit roligt och klå Razor i en ;)

toru sato.JPGcobalt8.JPGslr.JPG
Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Det är det som är det tråkiga i bilspel. Har man en dålig bil men kör bra har man en större chans att vinna över en med "bättre" förusättningar. Har man en bra bil och kör lika bra är det svårare.

Synd.

Josef skrev:

Det är det som är det tråkiga i bilspel. Har man en dålig bil men kör bra har man en större chans att vinna över en med "bättre" förusättningar. Har man en bra bil och kör lika bra är det svårare.
Synd.

Isåfall är man ju för dålig om man inte kan hantera den bättre bilen ;) man måste ju inte köra fullt bara för man har en snabbare bil, kan man hantera den ordentligt så är det inga problem :)

Danny skrev:

Isåfall är man ju för dålig om man inte kan hantera den bättre bilen ;) man måste ju inte köra fullt bara för man har en snabbare bil, kan man hantera den ordentligt så är det inga problem :)

Det har inget med hur bra eller dålig man är på att spela, utan att spelet anpassar sig efter vad du kör.
När jag körde långsamt med min dåligt trimmade bil i början av spelet, körde även motståndarna dåligt. Körde man på som ett skållat troll, hängde dom mig i röven som ett plåster.

romulus skrev:

Det har inget med hur bra eller dålig man är på att spela, utan att spelet anpassar sig efter vad du kör.
När jag körde långsamt med min dåligt trimmade bil i början av spelet, körde även motståndarna dåligt. Körde man på som ett skållat troll, hängde dom mig i röven som ett plåster.

Jo precis, men det är ju det jag menar, att om man kör hyffsat lugnt, oavsett vad man har för bil, så spelar det ingen roll. Men det var ju en sak jag inte tänkte på å andra sidan, att spelet kanske höjer ribban lite när man har fler hästar under huven. Stark häst hoppar högre :OO

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Ja det stämmer.. För krockar man med en vägg eller nåt o den andra bilen ligger före så kan man se att denne bromsar så att det blir rök bakom. När man sen kör vidare så ser man att den bilen står still.
Oftast när man tycker att det är kört så brukar man vinna. I andra spel skulle man komma efter med tex 5 minuter i samma sits.

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
139 ms — ändringar (db)