Spelet ÄGer
Dock kräver de lite väl mycke tycker inte man blir av med lagg känslan vad man än har för dator
men helt guld annars ..... dock hatar jag SUV polisbilarna tar ju tvärstop när dom rammar en framifrån
396 svar · 23 913 visningar · startad av M.Cheraghi
Spelet ÄGer
Dock kräver de lite väl mycke tycker inte man blir av med lagg känslan vad man än har för dator
men helt guld annars ..... dock hatar jag SUV polisbilarna tar ju tvärstop när dom rammar en framifrån
Precis börjat med det.
Liknar mycket UG2, lite andra (ljusare) miljöer och det finns poliser som "jäklas". :)
Håller med mayday om att spelet kräver mycket av datorn, jag får lite lagg på en dator som klarar quake4 utan lagg. :(
Hm, det är bra säger ni? Man kanske borde sparka igång PS2-demot som damp ner i brevinkastet häromdagen och kolla en sväng?
Dryden skrev:
Hm, det är bra säger ni? Man kanske borde sparka igång PS2-demot som damp ner i brevinkastet häromdagen och kolla en sväng?
Det bör du definitivt göra! :)
Vad har ni andra för hårdvarukonfigurationer?
Spelet är vansiningt kul
Ni som gilla NFSU 2 Kommer att älska detta
Problemet är att man glömmer bort att man ska köra banor o man leker med polisen hela tiden ... dock bår de oftast för långt o man blir av me sin fina bil .... Recetknappen kommer bra till hand iblan.
Samt själv har ja problem med spelet. Alla Videosekvenser Laggar som attans o ljudet laggar i dom också ... uplevs som stillbilder o hackande ljud men funkar perfekt på en polares som kör med MX200 grafikkort vilket är lustigt. hittar inga botmedel heller
Tips för att minska lagget i PC versionen.
I registret under nyckeln: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\Need for Speed Most Wanted \]
Finns det 2 saker man kan ändra:
g_MotionBlurEnable (on = 1 / off =0)
This setting controls the motion blur effect, such as when you trigger Nitrous, as well as when you are moving at high speeds. Disabling this setting can make the image quality crisper and also improve performance particularly on older machines. To disable this setting set the value to 0, to enable it set it to 1.g_ParticleSystemEnable (on = 1 / off =0)
This setting controls the particle system in the game, and if set to 1 particle effects (such as smoke from spinning wheels) will be enabled. Particle effects can be particularly punishing on some systems, and if you notice that your FPS falls noticeably in situations where there is lots of visible smoke, dirt or explosions, setting this to 0 will switch off such effects in return for a performance boost.
båda va redan avstängda hos mig
Jag tycker det är coolt spel, synd att det var samma risiga musik bara :) ...den duger ju iofs... Spelet fungerar klockrent på min dator också, har inte vågat maxa alla inställningar, men standardinställningarna var ju hemska, nu kör jag mitt emellan, det enda jag reagerade på var att färgerna känns så fel, för hög konstrast eller så, det som är ljust är liksom utfrätt :) ...kolla screenshot här... inget man stör sig på mitt i racet iofs, men ändå...
Danny: Det går att stänga av det, i alla fall lindra det mer eller mindre.. Effekten heter "Over Bright" som hittas på grafikinställningarna. :)
I övrigt så hackar det åt mig också, fryser till då och då, riktigt jobbigt. Läste någonstans att det kan ha med två kärnor eller P4:ans Hyper Threading att göra, har dock inte testat att stänga av det, men det kan vara en förklaring..
Saknar massa funktioner och bilar, hade väntat mig mer. Alldeles för likt U2 egentligen och jag gillar faktiskt inte stadens utformning och hösten med starkt solsken, trevligare när det är mörkt - men det är ju mer underground det förstås. Kunde väl en riktig dygnsrytm tycker jag, både morgon, dag, kväll och natt.. Den utveckling gällande spelkänsla från U2 är dock i rätt riktning.. :)
Aha... kan man stänga av det!! :) ...ballt... ska göra det genast!
Fattar inte varför det inte hackar på min då, verkar ju vara nåt som går det där :)
Har AMD 64 3500+ med GF6600 GT 256 Mb och 1 Gb RAM
Det är kanske lite väl likt UG2 ja... men det där med att det INTE är mörkt hela tiden tycker jag är finfint! Man vart ju deprimerad av och spela UG :) ...nämen alllvarligt, det blev för enformigt tyckte jag...
Funktionen "dodge" eller vad den heter (som i Matrix/Max Payne) när man saktar ner tiden, den känns lite smålöjlig och jag brukar inte använda den. Man vill ju ha fart :)
Hur kan du säga att de e samma musik
Inte ett enda musikspår från förra ju Eller är du en Kent fanatiker som bara kan lysna på en musik som är så tråkig o smalbandig o måste gnälla så fort de inte spelas av den enda patetiska musikstilen du gillar?
mayday skrev:
Hur kan du säga att de e samma musik
Inte ett enda musikspår från förra ju Eller är du en Kent fanatiker som bara kan lysna på en musik som är så tråkig o smalbandig o måste gnälla så fort de inte spelas av den enda patetiska musikstilen du gillar?
Jag tror inte att han menar att det är samma låtar utan samma musikgenre och smaken är ju som bekant delad. Om (jag skriver om, eftersom jag inte testat MW än) det är som i Underground-serien så tillhör inte den musikstilen min egen favoritsmak heller (inte Kent heller för den delen), men i U-serien passade det bra. Bästa musiken som Need for Speed varit förgylld med var i Hot Pursuit 2, om du frågar mig.
Altså dom har med Hiphop Rock Trance vad vill ni ha ... Klassiskt ?
Danny skrev:
Kanske Lasse Berghagen! :)
Ja, varför inte? I vissa spel kan man ju bläddra igenom datorn efter egen vald musik.
Ja... det kan man nog göra där också, alternativt stänger man av musiken och låter foobar rulla i bakgrunden, har man gjort bra globala hotkeys kan man ju dessutom byta låt och sådär mitt i spelet. Kanon! Men jag skojade med Lasse Berghagen alltså :) ...det är väl inget större fel på musiken i NFS, men det blir lite tjatigt i längden, och man spelar ju rätt mycket så... blev rätt trött på musiken i UG1 eftersom jag dels spelade spelet väldigt mycket, sedan har jag soundtracket också! :)
nå hur långt har ni kommit
samt nån som har lust o testa en grejj
Binda om tagientbordet
Se till så ni styr , gasar/bromsar med piltagenterna (EJ Numeriska)
sätt NOS på Space (Mellanslag)
Testa nu om nu kan Gasa + Svänga +Nos samtidigt åt båda hållen
Snälla vore snält om nån kunde testa o säga om de fungerar för dom
Har testat demot, jag gillade det!
Längtat efter ett sånt här spel sen NFS Hot Pursuit som ägde på den tiden! :D
mayday skrev:
nå hur långt har ni kommit
samt nån som har lust o testa en grejj
Binda om tagientbordet
Se till så ni styr , gasar/bromsar med piltagenterna (EJ Numeriska)
sätt NOS på Space (Mellanslag)Testa nu om nu kan Gasa + Svänga +Nos samtidigt åt båda hållen
Snälla vore snält om nån kunde testa o säga om de fungerar för dom
Jag provade det, gasa + nitro och svänga samtidigt med pilar och space. Funkar bra här! Fast det tutar en gång i PC-speakern varje gång jag gör det :) Kanske berodde på att jag hade så många program igång som störde på nåt vis. FF med 5 tabbar samt Outlook och en chat i Miranda.
Jag har slagit Taz och fick hans Supra!!! Inte dåligt, ska ta och lägga på lite mer bounty så jag kan spöa den där kaxiga bruden Izzy och köpa en Mustang GT!
/red: Mustangen lät coolt men var inge vidare snabb, min SuperSupra har en massa unique performance upgrades så den slår allt just nu. Ska spöa #10 när som helst... (bytte bild också, den här är lite finare)