webForumDet fria alternativet

problem vid installation av spel med 2 skivor

Datorspel

1 svar · 302 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

En arbetskollega frågade mig en sak som jag inte kunde svaret på. Han har en tämligen ny dator (köpt förra året) som han har problem med när han skall installera spel som har två installationsskivor på. Spel som har en skiva går bra att installera, men inte de spel som har två skivor. Det låser sig säger han när han skall sätta in andra skivan. Detta händer inte bara med ett spel utan med alla spel han har varför jag tycker det är mycket konstigt och tror att det är någon drivrutin som saknas.

Jag har bett honom testa att installera två av de spel han har och skriva upp felmeddelandet till mig. Jag är säker på att det är köpta spel då killen är rådman på tingsrätten och runt 50 år gammal, sannolikheten att det vore nedladdade spel är tämligen obefintilig och därför tror jag inte det kan vara nåt fel som härrör sig till detta.

Jag är väldigt osäker över placeringen av tråden, mod får gärna flytta den om den ligger fel. Tänkte att det kunde vara mjukvara, men det skulle också kunna vara hårdvaran som det är fel på. Alltså blev spel en bra mittfåra.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Om han har någon annan CD enhet, be denne prova att installera genom denna!
Annars kan det vara värt att försöka få en ghost på hårddisken och installera den vägen med t.ex Daemen tools om det inte fungerar via annan CD enhet.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)