Någon annan än jag som stör mig extremt på buggarna i FIFA 06? Man blir avblåst för helt sinnessjuka offsider ibland, och motståndarna gör mål när de i själva verket skjuter utanför.
Ja, flera buggar upptäckte jag när jag spelade PCDVD-versionen. Bland annat det du skrev om att mål som inte är mål blir mål. Exempelvis, ett skott som gick utanför varpå jag förberedde mig på inspark - som blev avspark. Chockerande (framförallt då det var motståndarna som fick målet). Sedan dillar kommentator-Clive en hel del om att det är en avgörande Champions League-match och att det snart är straffar - i en serielunkmatch som står 3-0 i början på andra halvlek. Jaja, det märks att spelet bygger på förra säsongens CL-version i alla fall. :OO
Jag har bara spelat PC-versionen så min fråga är nu om det drabbar även andra plattformar. I så fall är det ju genomruttet.
Det är PC-versionen jag också har spelat. Det är framför allt de bisarra offside-avblåsningarna jag stör mig på. De inträffar oftast när man slår en långboll upp till en anfallare som sprintar ifrån sin försvarare. När man kommer in i straffområdet blåser domaren.
Det är PC-versionen jag också har spelat. Det är framför allt de bisarra offside-avblåsningarna jag stör mig på. De inträffar oftast när man slår en långboll upp till en anfallare som sprintar ifrån sin försvarare. När man kommer in i straffområdet blåser domaren.
Och reprisen säger också att det är felaktigt? Anledningen till att domaren blåser sent kan ju också vara de nya direktiven som domarna har idag, där de ska avvakta spelet vid exempelvis offsider.
Ja, buggarna i Fifa 2006 är inte direkt lätträknade. De finns där och det är jävligt synd.
Offsideavblåsningarna kan få mig riktigt förbannad. Målvakternas AI är fan i mig skandalös.
Kommentatorerna suger, speciellt det där tjajet om champions league och även straffar. Idiot-kommentatorer. Pinsamt!
För övrigt är det ett okej spel som behöver putsas på sina ställen utöver ovan nämnda otrevligheter.
Jag tycker spelet blir sämre och sämre. Grafiken blir bättre, men känslan blir sämre. Är ju fullständigt omöjligt att göra mål på någonting annat än frilägen och nickar.
Kan ni reproducera buggarna eller kommer de helt slumpvis?
Snacket om Champions League upprepas ungefär i varenda match, oavsett matchtyp (serie, träning, cup och så vidare). Att utanförskott blir mål har bara hänt en gång och felaktiga offsideavblåsningar har jag inte råkat ut för nämnvärt många gånger, däremot att domaren blåser sent. Det ska väl också tilläggas att det i en lite äldre FIFA-version faktiskt lades in funktionalitet just för lite halvtaskiga domslut, just för att öka känslan. Det var i alla fall vad EA:s produktchef Jonas Hildebrant sa till mig på pressvisningen (samtidigt som han också berättade att möjligheten att filma plockats bort då det inte gick enligt FIFA:s fairplaymotto). Om det sedan bara var en bortförklaring på att man missat vissa domardetaljer eller om det verkligen var anledningen tänker jag inte svara på. ;)
Jag har inget emot spelkänslan även om det är svårt att bemästra det breda spelet och kunna variera sig. Den fungerar, bara man lyckas sätta sig in i den någorlunda. Jag tycker dessutom att Clive Tyldesley, CL-snack-buggarna borträknade, är ett ordentligt lyft jämfört med avdankade Joh Motson (som körde sitt race sedan FIFA '96).
Det jag gillar sämst med PC-versionen är oflytet i vissa sekvenser, vilket i och för sig kan hänga ihop med min burk. Jag gissar dock att även PS2:an lider av visst oflyt (då redan CL-versionen gjorde det). Hur är det på Xbox? Flyter det på bra?
Under Spellägen -> Multiplayer. Välj maskinnamn och Direkt IP. Sen kan man välja lite alternativ, om man vill vara värd för spelet eller ansluta till en annan spelare. :)
Vilka taktiker kör ni med i spelet? Jag upptäckte idag att 4-3-3 med anfallstaktik IS (In i Straffområdet) och TM (Tredje Man) tillsammans med försvarstaktik Zon och RB (Rak Backlinje) fungerade ganska bra. Dock är jag inte vän med någon uppställning och taktik än, annat än mot datorn.
Nåt skönlir från min sida var det ju inte direkt. :l
Vad jag inte fattar är hur alla kan ha så otroligt bra försvarsspel mot mig? :o
carl_x: förklara! :)
Snacket om Champions League upprepas ungefär i varenda match, oavsett matchtyp (serie, träning, cup och så vidare). Att utanförskott blir mål har bara hänt en gång och felaktiga offsideavblåsningar har jag inte råkat ut för nämnvärt många gånger, däremot att domaren blåser sent. Det ska väl också tilläggas att det i en lite äldre FIFA-version faktiskt lades in funktionalitet just för lite halvtaskiga domslut, just för att öka känslan. Det var i alla fall vad EA:s produktchef Jonas Hildebrant sa till mig på pressvisningen (samtidigt som han också berättade att möjligheten att filma plockats bort då det inte gick enligt FIFA:s fairplaymotto). Om det sedan bara var en bortförklaring på att man missat vissa domardetaljer eller om det verkligen var anledningen tänker jag inte svara på. ;)
Jag har inget emot spelkänslan även om det är svårt att bemästra det breda spelet och kunna variera sig. Den fungerar, bara man lyckas sätta sig in i den någorlunda. Jag tycker dessutom att Clive Tyldesley, CL-snack-buggarna borträknade, är ett ordentligt lyft jämfört med avdankade Joh Motson (som körde sitt race sedan FIFA '96).
Det jag gillar sämst med PC-versionen är oflytet i vissa sekvenser, vilket i och för sig kan hänga ihop med min burk. Jag gissar dock att även PS2:an lider av visst oflyt (då redan CL-versionen gjorde det). Hur är det på Xbox? Flyter det på bra?
Ska ta och spela lite till och vara uppmärksam, men hittills har jag inte märkt av några direkta konstigheter från kommentatorerna (mer än att de upprepar sig en hel del - men det är ju ingen bugg). Flytet tycker jag är bra, men jag har inte spelat så mycket och tror att det säkerligen går att få spelet att sacka även på Xbox.
Inte för att det är en bugg eller något som är specifikt för Fifa '06, men ändå: Jag har väldigt svårt att få ordning på passningsspelet, i synnerhet när det gäller långa bollar med lite höjd. Korta passningar efter marken är inga problem, men långa pass tycker jag är så pass (no pun intended) svåra att få ordning på att jag överhuvudtaget inte använder dem. Därför blir mitt spel djävulskt långsamt och ensidigt, det blir alltid en massa korta passningar fram till motståndarens straffområde, där jag försöker bryta mig igenom och skjuta på mål. Hur katten ska man kunna bemästra långa pass när den spelare man vill passa till oftast är långt utanför bild?
Jag brukar nästan alltid köra vänstertrigger + genomskärare när jag ska passa långt i luften. Då kommer bollarna något så när nära, bara det att motståndarens försvarare oftast är på dem först. :l
Annars får man nog öva in sig på långbollar helt enkelt..
För övrigt är Fifa 2006 till XBOX mycket skönare att spela än PC-versionen, speciellt med tanke på den mjuka grafiken.
618 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e