Shit, elgiganten har sänkt priset på PSP:n till 1990... det lockar alltså, eller ska man spara pengar och vänta på xbox360... eller ska man slänga ut cash på bägge... hm, svåra i-landsproblem...
Köp PSP nu och vänta sedan med att köpa Xbox 360. Det kan förstås vara kul att vara först i bekantskapskretsen, men att köpa en konsol vid släpp är ju ur flera perspektiv lite vanskligt. Spelutbudet är tunt och konsolen är otestad (man vet aldrig vilka idiotfel som lyckats smyga sig igenom).
Första Xboxen kostade 6000 kr när dem kom och det dröjde ju inte alltför länge innan priset hade sjunkit till attraktivare nivåer. Dessutom kom snart en reviderad version som lät mindre eftersom man valt passiv kylning på GPU. Xbox 360 med HDD är med sitt pris på 4000 kr visserligen ett par tusen billigare redan från start, men det finns ju anledningar att vänta även om den inte kommer att sjunka i pris.
Personligen kommer jag nog att fortsätta nöta på min Xbox tills dess PS3 kommer, sedan kanske jag väljer att köpa den eller Xbox 360.
Jo, men jag funderar på att köpa boxen på tradition om de har en inbyteskampanj av den gamla boxen, och då brukar det bara vara i början av försäljningen de har det...
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e