DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
Syd skrev:
Fort och fort, det är ju fyra år sedan Gamecube lanserades i europa. Och gamla spel kommer man ju alltid att vilja spela, därför har jag fortfarande kvar mitt NES, SNES, SEGA, Commandore och Amiga.
Nja... barndomsminnen och sådär kanske, jag t ex spelar gärna C64, NES 8, Amiga och sådär, men spel som man spelade för bara 5 år sedan kanske har jag ingen lust att spela igen... så nostalisk är inte jag. Det kan röra sig om t ex Descent 3, Doom 2 eller så kanske... visst är det häftigt... men... man lägger helre den tiden på nya fina spel :)
Syd skrev:
Att det finns många alternativ är inte heller något att oroa sig över, det självklara valet på nya generationens konsoller är ju Revolution ;).
Ja vi får se hur revolutionerande den blir, det verkar ju onekligen lovande. Men det kan lika gärna floppa. Kommer ihåg t ex Atari Jaguar och Amiga CD32 som var nytt, det floppade så grovt nånting bara kan floppa :) ...iofs tror jag inte Nintendo är så dumma så dom sumpar den här chansen.
Nä. Den verkar cool, Rev'en. Känns bra att dom också hittat på nåt så man rör sig lite medans man spelar... nästa steg är att integrera nåt spel i GPS-systemet på bilen så man interaktivt kan spela/åka bil?! :)
SydMedlem sedan feb. 2004489 inläggOron kring att revolution inte kommer förrän i 2007 är nu bortblås. Satoru har sagt att konsollen kommer att släppas i USA innan thanksgiving. Och rykten finns som säger att Japan och Europa är de som kommer att få konsollen först. Alltså är det möjligt att det blir ännu tidigare för oss.
http://www.gamespot.com/pages/news/story.php?sid=6142572
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
visslaren skrev:
Mjo, det kommer nog misslyckas, men mestadels för att nytänkande inte tycks vara allt för populärt i spelvärlden, tyvärr.
Känner mig inte ett dugg lockad av PS3 eller xbox 360.
r: Revolutionkontrollen är det mest intressanta jag sett av de nya konsolerna i år :)
kontrollen ser precis ut som NES-kontrollen. Nytankande? Snarare tillbaka 20 ar.
AAndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg
Danny skrev:
Nja... barndomsminnen och sådär kanske, jag t ex spelar gärna C64, NES 8, Amiga och sådär, men spel som man spelade för bara 5 år sedan kanske har jag ingen lust att spela igen... så nostalisk är inte jag. Det kan röra sig om t ex Descent 3, Doom 2 eller så kanske... visst är det häftigt... men... man lägger helre den tiden på nya fina spel :)
Ja vi får se hur revolutionerande den blir, det verkar ju onekligen lovande. Men det kan lika gärna floppa. Kommer ihåg t ex Atari Jaguar och Amiga CD32 som var nytt, det floppade så grovt nånting bara kan floppa :) ...iofs tror jag inte Nintendo är så dumma så dom sumpar den här chansen.
Nä. Den verkar cool, Rev'en. Känns bra att dom också hittat på nåt så man rör sig lite medans man spelar... nästa steg är att integrera nåt spel i GPS-systemet på bilen så man interaktivt kan spela/åka bil?! :)
Känns inte som att något av Nintendos maskiner har floppat, de har alla varit en mer eller mindre succe. Varför skulle de floppa med just Revolution?
AAndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg
Okkido skrev:
kontrollen ser precis ut som NES-kontrollen. Nytankande? Snarare tillbaka 20 ar.
Kontrollen är ju lite mer avancerad än den till NES. Den är sladdlös och känner av dina handrörelser. Dessutom har Nintendo inte sagt allt om maskinen. De har sagt officiellt att de har mer att erbjuda med Revolution met är för tidigt att ge ut det eftersom PS3 inte kommit än. Får Sony nys om alla de andra detaljerna kring Revolution så kan ju de flesta gissa vad som kommer att hända.
Tänk dessutom på att det var Nintendo som uppfann handkontrollen och de är de enda som tydligen kan förflytta den framåt utvecklingmässigt. Den enda handkontrollen som verkar tryckas framåt är just den till Revolution. Säg vad som är revolutionerande med de andras kontroller eftersom du menar att Revolutions kontroll är att ta ett kliv 20 år tillbaka i tiden.
Dessutom handlar det knappast om hur kontrollen ser ut eller verkar vara utan mer om hur du kommer se på den när du har den i handen. En bild kan inte säga särskilt mycket om hur något är i verkligheten. Man kan inte bilda sig en uppfattning utifrån det enbart. Dessutom kommer du kunna använda olika skal som du sätter på kontrollen så kan du utforma den precis som du vill. Den ÄR revolutionerande! Eftersom den tillför något som de andra inte gör. Den kommer bli något mer och kommer tillföra spelen något extra. Ingen kan neka till att den kommer att vara revolutionerande, därmed inte sagt att alla nödvändigtvis kommer att gilla denna nya revolution men det är en helt annan sak.
JJosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg
Tengblad skrev:
Det som gjort att jag får bånge av PS3 är dom extremt läckra klippen på t.ex Killzone & F1
Har du någon URL till dessa?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
Tengblad skrev:
Det som gjort att jag får bånge av PS3 är dom extremt läckra klippen på t.ex Killzone & F1
Näe... säg som det är nu, du längtar efter Sonic The Hedgehog!!! Klassikern! :e
http://playstation.about.com/od/previews/ss/SonicPS3Xbox360.htm
Google gav lite annat:
Killzone:
http://media.www.gamestats.com/media/748/748475/imgs_1.html
F1:
http://www.gamerevolution.com/screen/ps3/f1
Blandat:
http://playstation.about.com/od/screenshots/
ser ju rätt bra ut ja...
SydMedlem sedan feb. 2004489 inläggÄr bilderna på Killzone "in-game"? Om de är det, så ser det onekligen läckert ut, hoppas att Revolution också kan prestera. Om klippen inte är in-game, se punkt tre på den här sidan.
Okkido skrev:
Visserligen finns det väl likheter i det estetiska, men i det här fallet räknas väl innehållet? Svinga svärd, för bövelen!
SydMedlem sedan feb. 2004489 inläggFör er som inte håller minutiös koll på spelfeber och andra nyhetskanaler för spelnyheter så kan jag rapportera att det nu lite smått börjar röra på sig gällande Revolution.
Några första bilder ur ett kommande shoot-'em-up till Rev
http://spel.feber.se/2006/04/frsta_spelet_ti.html
Att Nintendo ska försöka ha ute tjugo nästa generations spel till lanseringen av Rev är självklart också en glad nyhet!
http://spel.feber.se/2006/04/20_spel_lagom_t.html
AAndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Där ser man. Ser riktigt snyggt ut ju. Räknar med att Rev kommer att kunna mäta sig riktigt bra med de andra två.
Vad jag tycker om detta med att den skulle floppa är att jag nog inte ser nån direkt anledning till att den skulle floppa.
Det finns alltid människor som sätter likhetstecken mellan grafiken och spelkänslan och det får man väl acceptera, det är trots allt en åsikt, men jag tror att vi är lika många som tycker att grafiken inte har så stor roll i gämförelse med spelkänslan som är något helt annat. Jag tror att om en utvecklare koncentrerar sig allt för mycket på det grafiska och de grafiska detaljerna så kommer de inte ha lika mycket tid över till att utveckla känslan i spelet. Spelen till Nintendo tycker jag har en fin balans mellan dessa två, särskilt Nintendos egna spel.
Jag ser ingen anledning till att Nintendo någonsin kommer att floppa. Jag tror de andra kommer att floppa om de inte börjar tänka revolutionerande snart. De kommer gå in i väggen för de kommer att få stora problem med nästkommande generationer när de märker att det inte går att komma mycket längre med grafiken. Inte för att den inte kan bli bättre i teorin, det kan den alltid, men i praktiken lär det bli svårare. De kommer inte att kunna trycka in mycket mer hårdvara än vad de gjort nu.
Men det beror hela tiden på vad man anser sig gilla med TV-spel, är det grafiken eller är det spelkänslan som man sätter i främsta rummet? Eftersom jag tror det är 50-50 där så ser jag inte hur någon skulle kunna floppa just nu. Det blir mer dramatiskt framöver, vem som får stanna och vem som får slå igen sina dörrar.
Wee! eller snarare Wii ;)
nya namnet för revolution klart med andra ord.
Det nya namnet Wii är ju helt fräckt. :e (y)