Ah!
Efter mycket längtan och spekulation har nu Nintendo visat upp sin revolutionerande kontroll, och skall man döma av filmen som de visade upp så vill jag ha en. Nu.
Instämmer. Tycker faktiskt att hela konceptet verkar töntigt och dömt för att misslyckas. PS3 är utan tvekan vad jag helst lägger vantarna på, även om det släpps till våren ;)
Mjo, det kommer nog misslyckas, men mestadels för att nytänkande inte tycks vara allt för populärt i spelvärlden, tyvärr.
Känner mig inte ett dugg lockad av PS3 eller xbox 360.
r: Revolutionkontrollen är det mest intressanta jag sett av de nya konsolerna i år :)
Mjo, det kommer nog misslyckas, men mestadels för att nytänkande inte tycks vara allt för populärt i spelvärlden, tyvärr.
Känner mig inte ett dugg lockad av PS3 eller xbox 360.
Jag tycker det är kul att dom testar nya vinklar på konsollspelandet, men jag tror det folk är mest ute efter (ivf jag) är mer realistiska spel utan att man river halva vardagsrummet :p
Äh, realism känns så sekundärt. Spel är underhållning, inte verklighet. :)
Sen att vissa spel ska vara realistiska, men de är ju till största delen spel som bör spelas på en pc med tangenbord och mus och inte med handkontroll, fast jag kan iofs tänka mig att de blir mycket lättare att spela med revolutionkontroll. Varför sikta med mus när man kan peka direkt mot fienden? :)
Äh, realism känns så sekundärt. Spel är underhållning, inte verklighet. :)
Sen att vissa spel ska vara realistiska, men de är ju till största delen spel som bör spelas på en pc med tangenbord och mus och inte med handkontroll, fast jag kan iofs tänka mig att de blir mycket lättare att spela med revolutionkontroll. Varför sikta med mus när man kan peka direkt mot fienden? :)
Självklart ska det vara underhållning, men för mig är underhållning realistiska spel med bra känsla.
Det som gjort att jag får bånge av PS3 är dom extremt läckra klippen på t.ex Killzone & F1
1. Revolution kontrollen är helt nytt konsept vilket jag tror dom kommer kunna utveckla en hel del roliga spel och mer interaktivt... Om man kollar på spel industrina idag så är Microfon och trummor mm något som börja bli allt vanligare inom spel. Det negativa är att INGEN har gjort detta tidigare och känns nytt vilket kan vara lika bra som dåligt. Revolution och PS3 är det jag ser fram emot mest just nu...
Om man kollade på D-pad när den kom så var det många som gick i taket för detta.... så :e
Jag har kännt ett tag att det är som nintendo sa i sin keynote, att spelindustrin bara fläskar på med fler fiender och fetare grafik. Det krävs någonting nytt för att ge mer appeal till spelandet. Tänk bara att swooscha till någon fuling i nästa Zeldaspel, och göra det genom att verkligen svinga till med armen. Om de lyckas genomföra det på ett bra sätt så kommer de bada i guld innan år 2007.
Men se det såhär, snart finns det inget annat än nya speliddeer som gäller. Vi har nått en punkt där spelets grafik inte går att göra bättre. Det är där Nintendo kommer att överleva. De har alltid haft de nya fräsha ideerna och de andra apar bara efter. vad är PS3 som inte PS2 redan är förutom bättre grafik, nämn något. Det kommer förmodligen vara samma kontroll och samma spelkoncept fast bättre grafik. Vad kommer de göra när grafiken har nått toppen, då måste nya speliddeer fram och det är ju det Nintendo sysslar med. Att säga att deras nya kontroll kommer bli något som man tröttnar på ganska snabbt är ju en egen åsikt men kommer man isåfall inte tröttna på PS3 lika snabbt då? Har spelat mycket annat än bara Nintendos spel och det är för mig samma spel hela tiden fast bättre grafik. Det är det ända ungarna tänker på "fan vilken snygg grafik", men det kommer avta i en kulmen när det inte går att utveckla grafiken mer, det har sagts många gånger förut av flera större utvecklare och jag förutsätter att de vet vad de pratar om. Borde inte Nintendos revolutionerande spelkoncept och ideer välkomnas lite bättre då?
Lite tråkigt är ju att det finns så många alternativ nu och utvecklingen går så fort. Börjar ju bli som PC-branchen, köper man en konsoll så är den ute efter ett år :) Och vem vill spela gamla spel när man sneglar på de nya makalösa spelen som kommit!? :)
Lite tråkigt är ju att det finns så många alternativ nu och utvecklingen går så fort. Börjar ju bli som PC-branchen, köper man en konsoll så är den ute efter ett år :) Och vem vill spela gamla spel när man sneglar på de nya makalösa spelen som kommit!? :)
Fort och fort, det är ju fyra år sedan Gamecube lanserades i europa. Och gamla spel kommer man ju alltid att vilja spela, därför har jag fortfarande kvar mitt NES, SNES, SEGA, Commandore och Amiga.
Att det finns många alternativ är inte heller något att oroa sig över, det självklara valet på nya generationens konsoller är ju Revolution ;).