Vafalls, inte mycket prat om det absolut bästa bil, racing-simulator spelet som finns (Live For Speed) i detta forum!
Tråden syfte: Information, upplysning (i all välmening) etc ...
Nåväl, Live For Speed (LFS) är ett racingsimulator spel som spelas online, organiserat eller bara "vanligt public". Det finns nationella som internationella ligor/cuper m.m ...
Spelet har störst utberedning i länder som Tyskland, Frankrike, USA, England men även "här hemma" i Sverige finns det Teams.
Live For Speed's hemsida är www.liveforspeed.net - och där kan man ladda ner den senaste demoversionen (S2) för att några klick senare ge sig ut och rejsa online med andra trevliga förare! Dock är demoversionen ngt begränsad, du kan bara tävla på ett antal banor och med färre bilar än fullversionen, men demot "räcker mer än väl" för många härliga race på obegränsad framtid!
Hoppas att vi ses på banan snart, då Live For Speed är värt att testas utav alla som gillar bil, racing-simulator spel.
PS - Live For Speed kan spelas/köras med ratt, mus, keyboard, joystick
Var ett tag sen jag lirade men utan att kolla genom installation m.m: Kan jag fortfarande köra utan att köpa någon ny uppdatering av spelet, om jag betalade för drygt ett år sen?
Om du köpte det för ett år sedan så betyder det att du har versionen S1 (tillverkarna skall göra 3 versioner, S1, S2 och S3). Du kan fortsätta att köra S1 om du vill, det går alldeles utmärkt ... dock så har nu S2 släppts vilket ev bidrar till att du är ganska så ensam online (alla kör nu S2). Så svar på din fråga:
Du måste inte, däremot så kan det vara en idé att köpa/uppdatera till S2 eftersom det är där folket är som kör online!
Jo, det är ju en viss skillnad mot spel och simulator. Fast egentligen är det ju samma sak, bara det att simulatorn är lite mer avancerad (och tänkt att man kanske kan lära sig nåt när man ändå håller på :)
Kool, spelar själv lfs sedan januari typ, galet roligt, fick just min nya g25 ratt här i förrgår så nu blir det inte mycket fritid :)
Skumt att lfs är så anonymt som det är, klart bästa bil simulatorn någonsin.
Kör försiktigt :D
Så vitt jag vet marknadsförs LFS inte alls aktivt av The LFS Team eftersom det inte är färdigutvecklat. Det blir nog ändring på det när S3 eller åtminstonde S2 Final ser dagens ljus ...
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e