webForumDet fria alternativet

Steam & CS: Friends / liknande funktion?

Datorspel

14 svar · 721 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag har börjat spela Counter Strike igen och Friends-funktionen i Steam är ju en lysande tanke när det gäller att se var ens vänner är och spelar. Tyvärr verkar tjänsten inte fungera som den ska. Jag kommer ihåg, när jag spelade CS för några år sedan, att jag i GameSpy kunde få automagiska away-meddelanden i ICQ om var jag för tillfället befann mig och spelade. Vet någon om jag kan få den funktionen/något liknande idag? GameSpy är inte installerat på datorn och jag är även glad om jag slipper. ;)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Det enda jag kan komma på, för att se var någon spelar, är https://www.gametiger.com där du kan söka på nick och se vilka servrar de spelar på.

Dock brukar friends-funktionen strula galet, så pröva du vid ett annat tillfälle att connecta.

Dags för en wF-server igen, för övrigt? :)

REDIGERING: Dock verkar även gametiger strula idag, men jag har aldrig varit med om att det strular innan, så vi får hoppas att det är något tillfälligt. :)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Friends brukar sällan fungera.. Var brukar du spela?

Hoppa in på https://www.whiskyhornan.se

Servrar med bra standard, oftast mogna personer som lirar och en stehård standard på språk och uppförande. Det är skönt att kunna lira utan en massa svordommar och whinande. Hälsar du på så heter jag mig Hilding när jag lirar.

magnusfernstrom: Jag kikade lite snabbt på den sidan och den verkade inte riktig fungera särskilt bra, i alla fall inte just nu (och det var ju precis vad du skrev).

Nicro: Jodå, där har jag nog varit inne några gånger. Det jag söker är dock så att jag kan söka på ett användarnamn/konto och se var personen i fråga hänger just nu.

Woho, Hilding ska jag hålla utkik efter när jag lirar på Whiskyhörnan. Kanske man kan lira med sina vänner utan att bli bannad för WH/Aimbot hela tiden också? :e Har hänt mig nån gång, men händer en av mina vänner ständigt (givetvis har ingen av oss fusk).

Tack för tipset, som sagt, har sökt efter servrar som inte administreras av snorungar som inte tål att man är bättre än de. :)

Dryden: Verkar som om du tyvärr får klara dig, eller vänta på att Friends är uppe igen. :) Eller Gametiger.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Tur att alla jag vill lira med lirar på whiskyhörnan :)

Vad kallar ni er ingame så jag vet vem det är jag bannar :e

SgtDryden, både i CS och Medal of Honor (där jag grundade namnet från början). ;)

Nicrosoft: m, lirade där nyss, men min router strulade till det rejält så jag lade av. 60 i ping och cl_flushentitypacket hela tiden bara för att D-Link inte är kompetenta nog att göra vettiga routrar är inte så kul att lira med. :(

Nåväl, spelarna verkade dock trevliga, förutom någon whiner som var där. :)

Medlem sedan sep. 2001788 inlägg

All Seeing Eye har den funktionen.
Dock endast på nick och inte på key.

Funkar kalas. Använder den både i BF och CS.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Kan man ladda hem cs 1.6 nånstans? Massa som delade ut på dc innan men alla verkar ha slutat med det.

Okkido skrev:

Kan man ladda hem cs 1.6 nånstans? Massa som delade ut på dc innan men alla verkar ha slutat med det.

Steams hemsida?

Du måste ju ha HL.

magnusfernstrom skrev:

Okkido skrev:

https://www.steam-powered.com ?

Du måste ju ha HL.

Måste ha HL?
Jag har laddat hem en 200-300 mb stor fil innan och installerat 1.6 och kört utan problem.

Okkido skrev:

magnusfernstrom skrev:

Okkido skrev:

Du måste ju ha HL.

Måste ha HL?
Jag har laddat hem en 200-300 mb stor fil innan och installerat 1.6 och kört utan problem.

Laddade du ner HL?

magnusfernstrom skrev:

Okkido skrev:

magnusfernstrom skrev:

Okkido skrev:

Du måste ju ha HL.

Måste ha HL?

Laddade du ner HL?

Jag har laddat hem en exe fil som är runt 200-300 mb stor. Installerade. Skrev in mina kontouppgifter och kunde sen skjuta folk.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Instämmer med tidigare talare. Brukar också hänga på "Whiskeyhörnan" och det är som sagt lite mognare spelande och cheaters/whiners brukar inte bli långlivade. ;)

Rekomenderar även EGGA (Ett gäng glada amatörer): 213.114.87.79:27015

Ungefär samma principer som på whiskeyhörnan och som sagt...lite mognare.

Går under nicken: "*Snowman*" & "^Frosty^"

290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
147 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
150 ms — ändringar (db)