Riktigt intressant maskin. Utseendet går att diskutera. Speciellt handkontrollerna, ser ut som de gamla men med GC-känsla. Alldeles för mycket plast.
Jag tycker de är riktigt ok... men jag äger bara xbox och har inte så mycket mer att jämföra med... de verkar betydligt bättre än ps3s handkontroller om jag sett en äkta bild...
Jag verkar då vara en av dom som inte håller med er. PS3 kommer att bli dubbelt så kraftfull med en massa mysiga funktioner. Stämmer det som säg om maskinerna idag så tvekar jag inte på att köra på en PS3
Sista ordet är nog inte sagt där. Vänta tills maskinerna är ute i butik. Det är otrolig marknadshype nu och saker och ting går att vinkla på många sätt.
PS3ans handkontroller ser ju inte kloka ut, som en boomerang ungefär. Dock har jag sett en hel del från E3 nu, PS3-demot på killzone, realtid, det sjukaste jag sett. Så ofantligt snyggt, jag tror starkt på Cell-proppen i PS3an, mer än dubbelt så bra prestanda som i Xbox360.
Dock är inte kraft allt, men jag tror det blir två grymma konsoller, MS onlinetänk är så långt före Sonys, där vinner MS slaget.
Visst fan lutar det mer åt en PS3 nu när det har kommit nyheter ifrån E3 när det sägs att den ska vara nästan dubbelt så kraftigare än Xbox 360. Men utseendet på PS3an är ju hemsk och handkontrollerna ser ju helt fula och osköna ut om man jämför Xbox 360.
Men sista biten är nog inte satt i någon av dessa konsoller men jag hoppas verkligen MS gör sin krysslåda klass med PS3:an i hårdvaran. :)
Jag verkar då vara en av dom som inte håller med er. PS3 kommer att bli dubbelt så kraftfull med en massa mysiga funktioner. Stämmer det som säg om maskinerna idag så tvekar jag inte på att köra på en PS3
Man ska inte stirra sig blind på den totala beräkningskraften. Förvisso har den ett vassare grafikkort, men om man kollar på CPU:n verkar PS3:an vassare för att den har fler kärnor i processorn (sju i stället för tre), inte för att processorn är snabbare (både har 3,2 GHz). Cellprocessorn i PS3:an kan således köra sju processer/trådar parallellt, men spel är av tradition rätt icke-parallella av sig, och den mest uppenbara uppdelningen av programflöde av ett spel blir i två trådar, vilket båda maskinerna klarar av. Det finns förstås inget som säger att det inte går att utveckla spel som drar nytta av alla kärnorna, men jag undrar hur många som faktiskt kommer att göra det... åtminstone i ett initialt skede. Kanske är PS3:an mer "framtidssäker", dock.
Spelen då?
Jag har allltid tyckt att playstation har några intressanta titlar (GTA, Grand Turismo tex) men nu börjar Xbox komma med några riktigt fina (Top Spin 2, Halo, Forza, Fable).
jag undrar om inte xbox tar hem den matchen (också ;) )
Jag kan iof vara lite blind då jag har xbox men inte ps2
Vad som lockar mig mer hos Xbox 360 än "bara" själva spelandet är möjligheterna till mediacenterfunktioner. Kolla på film, tv, streama filmer över nätverket etc. Finns nåt sådant ens i PS3:an?
Kolla på film, tv, streama filmer över nätverket etc. Finns nåt sådant ens i PS3:an?
Med tanke de specifikationer som nu cirkulerar, exempelvis här, så skulle det förvåna mig mycket om det inte fanns de möjligheterna du nämner. För mig känns PS3 som en potentiell mediacentral.
Det är väl sju processorkärnor som gäller - inte sju stycken processorer. Xbox 360 beräknas väl kosta kring $300 och jag kan inte tro att Sony vågar lägga sig allt för långt från den nivån. Xbox är ju mer kraftfull än PS2 och kostade över 5000 kr vid lanseringen. De senaste åren har de båda konsolerna dock kostat ungefär lika mycket.
När det gäller mediecenterfunktioner misstänker jag att MS och Sony kommer slänga in en massa trista begränsningar (jämför t ex. open source-projektet Xbox Media Center med Microsofts egna lösning Media Center Extender for Xbox).
Låter för bra för att vara sant, det är osant. Kommer kosta mer, plus att jag inte har så mkt till övers för IDG längre.. (av förklarliga anledningar och lågvattenmärken ;)
Ojdå känns verkligen som Spelbutiken gör ett desperat försöka att locka till sig en massa kunder. Känns helt orimligt att göra en förhandsbokning på något som varken har ett officiellt pris och release-datum.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5