webForumDet fria alternativet

Vilken konsol ska jag satsa på?

Datorspel

11 svar · 626 visningar · startad av KimG

Medlem sedan apr. 2002105 inlägg
Frågan#1

Jag funderar på att köpa mig en tvspels konsol, men jag vet inte vilken som är värd att satsa på.

Valet står mellan Playstation 2 (PSTwo) eller kommande Playstation 3 och Xbox 360.

Ps2
» http://www.webhallen.com/prod.php?id=33777

Ps3 (kommande)
» http://home.btconnect.com/hgi/ps3/ps3imagery.html

Xbox 360 (kommande)
» http://www.prylfeber.se/2005/05/xbox_360_frsta_.html
» http://news.teamxbox.com/xbox/8112/Xbox-360-Exposed/

Så lite hjälp med valet skulle uppskattas.

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Flyttas från Elektronik & High-techprylar

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Tja, frågan är hur mycket pengar du vill lägga.

Det dröjer väl ca 1 år innan någon ny konsoll kommer till sverige, och när de kommer lär de väl kosta 3- 4000 kr kan man gissa. PSP kommer kosta 2500 kr i sverige sägs det när den släpps i september.

xbox eller ps2 kostar ju inte mer än 1400 idag.

Det är bara att välja, sämre billigt nu eller bättre dyrt sen.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det lär dröja ett tag innan de nya konsollerna släpps och med tanke på att varken PS2 eller Xbox-maskinerna är särskilt dyra idag så skulle jag satsat på någon av dessa nuvarande modeller istället för att vänta.

Medlem sedan apr. 2002105 inlägg

Har noga övervägt det, och bestämt mig att det blir ett Ps2 ... ;) :)

Jag kan ju alltid köpa något av de andra i framtiden.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Dessutom är den bilden du postade på PS3 fake!

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Man vet ju hur det är med M$ också, man vet aldrig när deras XBOX 360 _verkligen_ kommer att släppas. Sony i sin tur har väl sagt att dom ska vänta ut xboxen.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag skulle köra på Xbox om jag var du, KimG. Xboxen har en rad fördelar såsom hårddisk, bättre onlinestöd och är aningen mer flexibel tack vare möjligheterna till chipning och allt det innebär. Xboxen kan så mycket mer än bara spela spel medans PS2:an mest är för att spela spel.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Compusa skrev:

Dessutom är den bilden du postade på PS3 fake!

Tänkte det samma :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

m_soderlund skrev:

Xboxen kan så mycket mer än bara spela spel medans PS2:an mest är för att spela spel.

Sedan beror det ju lite på syftet med maskinen också. Alla kanske inte är ute efter en fulländad mediacentral, även om de möjligheterna som sådana är större än vad man får med PS2:an.

Jag skickade iväg brorsan till Östersunds nyaste butik - Elgiganten - för att fynda på en slimmad PS2:a för 990:-. Kunde inte låta bli helt enkelt, trots att jag nu står med två PS2:or. :e

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

m_soderlund skrev:

Jag skulle köra på Xbox om jag var du, KimG. Xboxen har en rad fördelar såsom hårddisk, bättre onlinestöd och är aningen mer flexibel tack vare möjligheterna till chipning och allt det innebär. Xboxen kan så mycket mer än bara spela spel medans PS2:an mest är för att spela spel.

ok nu hänger jag inte med. Hårddisk kan du ha till ps2, du kan köra en hel del spel online, chippa en ps2'a är inga som helst problem, ps2 har stöd för DVD m.m. du kan köra media program på den m.m. så utveckla gärna det du sa ;)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Tengblad skrev:

m_soderlund skrev:

ok nu hänger jag inte med. Hårddisk kan du ha till ps2, du kan köra en hel del spel online, chippa en ps2'a är inga som helst problem, ps2 har stöd för DVD m.m. du kan köra media program på den m.m. så utveckla gärna det du sa ;)

Där slod du huvudet på spiken :bire

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)