Kom igen nu, kan man få lite vettiga tips på kärror och addons till FS2002/FS2004. Själv kör jag den senare versionen.
Flygplan jag har fastnat för: Oleksiy Frolovs DeHavilland Dash8-Q400, vilket jag vill hävda är en av de allra bästa freeware-kärror som finns tillgänglig. PSS 319, 320 och 321. Jag säger bara damn. Nu snackar vi realism. Att FMCn fungerar som den ska är helt klart ett av skälen till att jag är tokförtjust i dessa plan. Med Load Configuration finns ju möjligheten att inte bara placera passagerarna utan även beräkna lastvikt och bränsleåtgång.
Det är för övrigt alltid lika skoj att läsa om nybörjarnas problem att få upp dessa kärror i luften... (har själv varit där :e)
Trimma höjdrodret, någon? ;) Aerosoft's EuroWings Återigen, en serie av klockrena flygplan. ATR och BAe står dock högre i kurs än deras Airbus-serie. Där väljer jag hellre PSS Airbus när det ska ut och flygas.
Add ons: Active Sky för realistiskt väder FSNav 4.6 för att kunna planera flygningarna ProjectAI med samtliga tilläggsmoduler för att kunna frossa i "riktig trafik". Den dagen ProjectAI släppte SAS var man inte sen att slänga på den... Bort med "general aviation". ;) Aerosofts Scandinavian Airports har faktiskt passerat Sweflights skandinaviska flygplaster tack vara den lägre frame raten.
Jag har inte fastnat för något speciellt plan (744:or är rätt justea ;)), men jag kan säga att jag gillar Project Opensky's plan.
Add ons jag använder:
ProjectAI
Jag har nästan alla ProjectAI-paketen. :e
AI Aardvark
AIA släpper framerate-vänliga AI-flygplan. Bra att ersätta med ProjectAIs gamla platta modeller, som finns i vissa paket.
FS Flight Tracker
Eftersom jag är medlem i en VA är det viktigt att jag för nogranna loggar för mina flygningar; bränsle, tider för händelser osv. Jag skulle dock gärna byta ut den mot FS Flight Keeper - om jag hade råd. :l
FS Real Time
Använder denna för att få korrekt tid, när jag flyger long hauls.
Sedan har jag en massa scenery-addons, bl.a. Thomas Kwongs Hong Kong 2005b och Swedflight's Scandinavian Airports 1 (ESSA, ESGG, ESMS).
Det där med Active Sky låter intressant. Jag har hört talas om det förut, men vet inte om det kostar pengar och om det är krångligt att få det att fungera. :p
PMDG 737NG serien
- Kostar en hel del, men det är det värt, definitivt en av de mest kompletta simuleringar av 737or som finns, själv kör jag med PMDG panelen och deras ljud, samt Ariane flygplansmodeller för snyggast och bästa resultat! :)
Scenerier Swedflights
- Swedflights är de enda för mig, har alla deras scenerier, de är de mest exakta och realistiska, i alla fall för våra större svenska flygplatser! :)
Sim-Wings
- Främst spanska scenerier, har flera stycken av deras scenerier och gillar dom alla!
Heathrow Pro
- Resurskrävande, men otroligt snyggt och välgjort!
OSS Gatwick
- Även detta mycket resurskrävande, men det är det värt!
Vad gäller AI trafiken så gillar jag att pilla ihop allt själv, med hjälp av Most Realistic AI och deras flightplans kombinerat med främst AI Aardvark flygplan! :)
PMDG 737NG serien
- Kostar en hel del, men det är det värt, definitivt en av de mest kompletta simuleringar av 737or som finns, själv kör jag med PMDG panelen och deras ljud, samt Ariane flygplansmodeller för snyggast och bästa resultat! :)
Hur är det med FMCn då?
Jag har testat den där modellen men uppfattade det som att FMCn är grymt dåligt synkad med radiofyrerna och airways i FS2004. :q
Hur är det med FMCn då?
Jag har testat den där modellen men uppfattade det som att FMCn är grymt dåligt synkad med radiofyrerna och airways i FS2004. :q
Den är mycket mer komplett än vad PSS är, MEN du behöver installera navdata manuellt, senaste navdatan hittar du på http://www.navdata.at/ :)
Tutorial-flighten som finns i doc-biblioteket är att rekommendera. Det behövs liksom för att man ska få pejl på alla grejjer man behöver tänka på innan kärran går igång som den ska... :e
(Precis som det ska vara alltså.)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25