Har lånat en xbox av en polare häromdagen och när jag startar den så blir det svartvitt innan xboxloggan visas sedan kommer det upp "Service Required. Call customer Support" med felkoden 05. Det verkar tyda på att hårddisken inte är låst. Har provat att boota den med hjälp av Superdisc 3.7 men inget händer. Kommer helt enkelt inte förbi det där :o
Snälla skulle verkligen behöva få till det där innan jul :o
Jag antar att den har ett modchip?
Vissa chip måste man aktivera med en liten switch, så leta efter en sån. Tyvärr så kan det finnas fler än en switch på en del chip ochså. Så ring kompisen som du lånat xboxen av och fråga hur dom ska vara ställda för att ladda rätt bios.
Nej det är inget modchip i den. Den är 'softmoddad' som killen sa som gjorde det. Vilket jag antar betyder att bioset är flashat på något sätt utan chip (har ingen aning om hur det där fungerar så det var bara en chansning)
Softmod innebär som du säjer att man flashar över originalbioset på xboxen och lägger in ett mycket trevligare bios istället.
Därför låter det mycket skummt att du får felmeddelanden från vad som verkar vara originalbioset, eftersom det bioset inte bör existera på en softmoddad maskin.
Att det också inte blir någon skillnad när du försöker att boota med superdisk tyder också på att den kör originalbios.
ja jag tycker oxå att det verkar lite luddigt, som det ser ut nu så har någon (antagligen jag själv av misstag) råkat starta något program som heter config magic eller liknande och därifrån lyckats med bedriften att låsa upp hårddisken. Hur kan man åtgärda detta ?
Finns det något sätt att starta xboxen på igen och bara låsa den ? Genom någon typ av bootdisc eller liknande ? Har ju som sagt testat superdisc 3.7 utan resultat.
Jag kan starta upp original-dashboarden fastän jag har låst upp hårddisken när jag kör med mitt M8 BIOS. Så jag tycker inte du bör få det där felmeddelandet om du kör på något annat BIOS än originalet.
Anyway... som muskot säjer så är många xboxar halvdåliga på att läsa många skivor. Men det brukar gå bättre när man bränner på RW-skivor istället.
Det betyder att ingenting händer, skivan börjar inte snurra i boxen ^^
sant det med skivorna, tror att det sitter en thompson i denna. någon av er som kan rekommendera någon typ av skiva, speciellt märke eller så ? skulle vara mycket vänligt av er.
aha kanske därför den inte klarade en dvd-r då ^^ ska försöka införskaffa mig en dvd-rw då och testa eftersom superdisc 3.7rs8 bara fanns som dvd-image
gah. jag klarade inte av det så en kompis lödde in ett chip, låste hårddisken, tog ut chippet och TSOP-flashade boxen. Nu funkar den igen :) Tack ändå, inte erat fel att jag inte kan nånting :P
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e