webForumDet fria alternativet

Painkiller

Datorspel

4 svar · 258 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

Någon som spelat Painkiller , vet att Mr. N. har nämnt det.

Vad tyckte ni om det?
Bra/Dåligt
Snyggt/Fult mm mm

/r tillägg av länk till spelsidan

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Lite sådär, har dock inte spelat det så mycket, "fick" det samtidigt som far cry och körde genom det istället.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Jag lira demot när det precis kom.
Men det var lite annorlunda jämfört med andra fps-shooters.
Kändes lite transylvanien och mumiespel.

Jag gilla det från start, vet dock inte hur det är online.
Bra betyg från mig iallafall från demot! :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Om du har spelat Serious Sam har du i stort sett spelat Painkiller. ;)
Det är snyggt för att vara ett sådant spel, ganska underhållande vapen, stora bossar.
Helt hjärndöd skjutaraction, visst återspelarvärde då man kan se till att klara banor med olika mål för att få tarotkort man kan aktivera under återstoden av spelet (vissa permanenta, +50 hälsa t ex och vissa som håller någon minut, dubbel skada t ex).
Att det dessutom är optimerat för Nvidia och flyter på alldeles underbart med allt på max (som jag skrev i länken) på mitt Radeonkort gör det ju inte sämre.
Ett helt okej spel om man gillar den genren, bättre än Will Rock (inte så svårt ;)), ungefär jämställt med Serious Sam (längtar efter tvåan).
Den sista banan är riktigt läcker! Har inte provat det i multiplay, jag är en singleplayermänniska. ;)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Verkar vara schysst som 1on1 tävlingsspel! :)

Lite annorlunda fysik än andra spel känns det som. Man strafejumpar inte som i Quake, CS och andra spel. Man hoppar bara som vanligt och får så upp fart. Och när man hoppar så kan man helt tvärt vända på ett hopp. Dock har jag öfr mig att man inte kan vända/svänga i luften på samma sätt som i CS/Quake.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)