Det finns ett program som heter Ditty Importer som man har kunnat använda till tidigare versioner av NHL, men det verkar inte ha släppts än till NHL 2005. Det jag hittar är ditty importer till NHL 2003. Kolla in här. (lite längre ner på sidan)
Det skapas en fil av Ditty Importer när du "konverterar" dina musikfiler till det format EA vill ha. Är det möjligtvis så att en sådan fil som skapas är ditties.dat eller dylikt? I så fall - ta en säkerhetskopia av ditties.dat i NHL-mappen och ersätt den med den nya ditties.dat-filen.
Jag har som skrivet inte NHL 2005 till hands och jag börjar hysa ett tvivel mot att man kan använda sig av Ditty Importer även till NHL 2005, men testa.
Kolla om det skapas en .dat-fil när du importerar musikfiler i Ditty Importer. Om det skapas en sådan fil så ersätter du originalfilen med den som skapas. You got it?
Jag har kommit fram till att det går att ha egen musik i NHL 2005, men det är tämligen begränsat med hur mycket egen musik man kan ha i spelet - man kan bara ha nio egna låtar.
Så här gör du:
Du måste ha dina låtar i .asf-format. Du använder Ditty Importer för NHL 2003 för att konvertera dina låtar till rätt format. Välj låt, välj mappen låten ska hamna i och klicka på importera.
Sen går du till din NHL 2005-mapp, går in i mappen audio/music/Menu. Där har du nio stycken ordinarie NHL 2005-låtar. Ta en backup på dem nånstans, för om du vill ha egna låtar så får du ersätta NHL 2005-låtarna med dina egna..
För att få dina egna låtar i NHL 2005 döper du om dina låtar så att de heter samma sak som de ordinarie NHL 2005-låtarna. T.ex. Ash för en låt. Sen lägger du dina låtar i mappen audio/music/Menu. Klart!
I spelets menyer kommer sen dina låtar att spelas, men de får inte rätt namn.
Detta är det enda sätter jag kom på att ha egna låtar i NHL 2005. Det fungerar men är lite omständigt. Dock kanske bättre än inget..
Dt funkar i menyn men är osäker om det funngerar in game, har bar apselat en match, får återkomma me ddet efter jag spelat en till match och se om det dyker upp
Kul att det funkar. Jag testade inte om låtarna spelades även i matchmenyn, men de borde spelas även där - eftersom det är samma låtar som i ordinarie menyerna som brukar spelas i matchmenyn.
PS. Glöm inte "acceptera svar"-funktionen för allas trivsel. DS.