Hej!
Har bestämt för mig att jag läst någonstans att den nya slimmade playstation 2an saknar hårddisk (vilket den icke-slimmade då skulle ha) och att vissa spel därför inte fungerar helt och håller (ex. final fantasy). Är det någon som kan bekräfta/dementera detta svaga minne (gärna då med någon källa som kan styrka påståendet)?
Följdfråga; Vad används hårddisken till i ps2an btw? Man måste ju fortfarande använda minneskort för att spara.
En vanlig PS2 har inte någon hårddisk som standard.
Men på den gamla modellen går det att sätta in en.
Den kan du då ha till att ladda in spel på och spela direkt från hårddisken utan att ha orginalskivan i.
Och det behöver du inte chippa din PS2 för att göra.
Den nya har dessutom ett inbyggt nätverkskort vilken den gamla inte hade men dock krävs det ett sånt för att man ska kunna ha hårddisk i den gamla modellen.
Jag är på jakt efter en ny PS2 och jag kommer att köpa en av den gamla modellen.
En vanlig PS2 har inte någon hårddisk som standard. Men på den gamla modellen går det att sätta in en. Den kan du då ha till att ladda in spel på text och spela direkt från hårddisken utan att ha orginalskivan i.
Och det behöver du inte chippa din PS2 för att göra.
Hmm. Det där låter intressant. Har du en länk eller så? :)
Aok, då är jag med.. nästa i alla fall; Behöver man köpa till ett nätverkskort för att kunna använda en hårddisk i den gamla modellen? (låter underligt) Om man köper till en hårddisk, kan man då skippa minneskort eller är det bara för att slippa fippla med skivorna fram och tillbaka?